НАВЧАННЯ КОМУНІКАЦІЇ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ ЧЕРЕЗ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК SEL (СОЦІАЛЬНЕ ТА ЕМОЦІЙНЕ НАВЧАННЯ)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.19.2023.287294

Ключові слова:

соціально-емоційне навчання, самосвідомість, соціальна свідомість, навички стосунків, прийняття рішень, мовленнєві навички, навчальне середовище, учні початкових класів

Анотація

Навчання розмовної мови учнів початкових класів на уроках англійської мови є важливою частиною навчання іноземної мови. Продуктивне спілкування навіть на початковому рівні включає уважне слухання та правильну відповідь, чітке самовираження, здатність ефективно використовувати мову тіла, а також основні мовні компетенції. Практикуючи комунікативні навички, молоді учні отримують широкий спектр соціальних навичок, які є невід’ємною частиною надання інформації та запитів про деталі, погоджуються та не погоджуються, висловлюють свою думку та описують навколишнє.

Метою статті є аналіз зарубіжних стратегій у рамках навчання англійської мови учнів початкових класів за допомогою методології SEL (Social and Emotional Learning), яка дає можливість покращити академічну успішність учнів початкових класів, тестові результати, полегшує молодшим учням навчання, допомагає розвивати свій емоційний інтелект, самосвідомість та соціальну свідомість, формувати навички створення безпечного та ефективного навчального середовища та підвищувати свою лідерську позицію.

Автор визначає п’ять ключових факторів (безпечне та сприятливе навчальне середовище, самосвідомість, соціальна обізнаність, навички прийняття рішень і взаємовідносин), які є невід’ємною частиною реалізації СЕН у процесі навчання учнів початкової школи розмовної мови, описує різноманітні підходи, ключові елементи та стратегії, які впливають на комунікативні навички молодих учнів, бажання брати активну участь у кооперативному навчанні. Автор зазначає, що отримання емоційного впливу на уроках англійської мови є особливо важливим для учнів початкових класів, основним видом діяльності яких є ігрова діяльність. У статті автор описує різноманітні стратегії (побудова генеалогічного дерева, ідентичні картки почуттів, мистецькі проекти, портфоліо, рольові ігри, уважність, розповідь), які слід інтегрувати в процес навчання говоріння учнів початкових класів, спрямованих на вдосконалення їхніх комунікативних навичок.

Посилання

Hrynevych, L., Drozhzhyna, Т., Hloba, О. (2021). Feasibility Study on Opportunities for SEL within New Ukrainian School Reform. Kyiv: “Shkilnyi Svit”.

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2016). New Ukrainian School URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf

Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., & Schellinger, K. B. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta-analysis of school-based universal interventions. Child Development, 82(1), 405–432.

Elias, M. J., & Zins, J. E. (2016). Social and emotional learning: Framework for promoting mental health and reducing risk behaviors in children and youth. Journal of School Health, 86 (11), 821–823.

Greenberg, M. T., Weissberg, R. P., O’Brien, M. U., Zins, J. E., Fredericks, L., Resnik, H., & Elias, M. J. (2017). Enhancing school-based prevention and youth development through coordinated social, emotional, and academic learning. American Psychologist, 72 (4), 366–378.

Sklad, M., Diekstra, R., Ritter, M. D., Ben, J., & Gravesteijn, C. (2012). Effectiveness of school‐based universal social, emotional, and behavioral programs: Do they enhance students’ development in the area of skill, behavior, and adjustment? Psychology in the Schools, 49 (9), 892–909.

Wenz-Gross, M., Yoo, Y., Upshur, C. C., & Gambino, A. J. (2018). Pathways to kindergarten readiness: The roles of Second Step Early Learning curriculum and social emotional, executive functioning, preschool academic and task behavior skills. Frontiers in Psychology, (9).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-29

Як цитувати

Ябурова, Г. (2023). НАВЧАННЯ КОМУНІКАЦІЇ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ ЧЕРЕЗ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК SEL (СОЦІАЛЬНЕ ТА ЕМОЦІЙНЕ НАВЧАННЯ). Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (19), 133–142. https://doi.org/10.31865/2414-9292.19.2023.287294

Номер

Розділ

Статті