ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Наталя Дермельова
  • Микола Пшеничних

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.19.2023.285680

Ключові слова:

учитель мистецтва в початкових класах, дистанційне навчання, інструментально-виконавська компетентність, структура, принципи

Анотація

Стаття розглядає актуальну проблему сучасної мистецької освіти – впровадження інноваційних підходів до процесу фахової інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів мистецтва початкових класів. У статті розглянуто зміст інструментально-виконавської компетентності, проаналізовано принципи мистецького навчання, які забезпечують зміст ефективної інструментально-виконавської підготовки майбутніх музикантів-педагогів в умовах дистанційного навчання. Поміж них: принцип гуманізації мистецької освіти, який покликаний спрямовувати мистецький навчально-виховний процес на розвиток особистості, зокрема здатності сприймати загальнолюдські цінності; принцип індивідуалізації інструментально-виконавської підготовки, що піклується про виявлення і розвиток унікальних здібностей і емоційно-оцінної реакції здобувачів вищої освіти; принцип соціокультурної спрямованості мистецького навчання, спрямований на адаптацію педагогічних підходів до культурологічних змін суспільства.

Посилання

Бурназова, В. В. (2014). Професійна компетентність музиканта-інструменталіста: зміст, структура, методи розвитку. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер: Педагогічні науки, Вип. 1, 65–70.

Горбенко, О. Б. (2010). Формування музично-виконавської компетентності майбутнього вчителя музики в процесі фахової підготовки: дис. … канд. пед. наук. Кіровоград.

Лабунець, В. (2015). Основні принципи інноваційної інструментальновиконавської підготовки майбутніх учителів музики. Гуманізація навчально-виховного процесу, Вип. LXXIІI, 57–64.

Пляченко, Т. (2015). Формування фахових компетентностей майбутнього вчителя музичного мистецтва на заняттях з музично-інструментальних дисциплін. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти, Вип. 18 (23), 146–150.

Пшеничних, М. М., Дермельова, Н. М. (2017). Моніторинг інструментально-виконавської компетентності майбутніх учителів музики. Молодий вчений, № 9.2 (49.2), 130–133.

Havrilova, L., Ishutina, O., Bondarenko, A. (2022). Analysis of the distance learning courses for the professional training of prospective music teachers. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи, 59, 147–161. DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.12

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Як цитувати

Дермельова, Н., & Пшеничних, М. (2023). ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (19), 125–132. https://doi.org/10.31865/2414-9292.19.2023.285680

Номер

Розділ

Статті