ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАЛЬНО-ВИКОНАВСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.19.2023.285680Ключові слова:
учитель мистецтва в початкових класах, дистанційне навчання, інструментально-виконавська компетентність, структура, принципиАнотація
Стаття розглядає актуальну проблему сучасної мистецької освіти – впровадження інноваційних підходів до процесу фахової інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів мистецтва початкових класів. У статті розглянуто зміст інструментально-виконавської компетентності, проаналізовано принципи мистецького навчання, які забезпечують зміст ефективної інструментально-виконавської підготовки майбутніх музикантів-педагогів в умовах дистанційного навчання. Поміж них: принцип гуманізації мистецької освіти, який покликаний спрямовувати мистецький навчально-виховний процес на розвиток особистості, зокрема здатності сприймати загальнолюдські цінності; принцип індивідуалізації інструментально-виконавської підготовки, що піклується про виявлення і розвиток унікальних здібностей і емоційно-оцінної реакції здобувачів вищої освіти; принцип соціокультурної спрямованості мистецького навчання, спрямований на адаптацію педагогічних підходів до культурологічних змін суспільства.
Посилання
Бурназова, В. В. (2014). Професійна компетентність музиканта-інструменталіста: зміст, структура, методи розвитку. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер: Педагогічні науки, Вип. 1, 65–70.
Горбенко, О. Б. (2010). Формування музично-виконавської компетентності майбутнього вчителя музики в процесі фахової підготовки: дис. … канд. пед. наук. Кіровоград.
Лабунець, В. (2015). Основні принципи інноваційної інструментальновиконавської підготовки майбутніх учителів музики. Гуманізація навчально-виховного процесу, Вип. LXXIІI, 57–64.
Пляченко, Т. (2015). Формування фахових компетентностей майбутнього вчителя музичного мистецтва на заняттях з музично-інструментальних дисциплін. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти, Вип. 18 (23), 146–150.
Пшеничних, М. М., Дермельова, Н. М. (2017). Моніторинг інструментально-виконавської компетентності майбутніх учителів музики. Молодий вчений, № 9.2 (49.2), 130–133.
Havrilova, L., Ishutina, O., Bondarenko, A. (2022). Analysis of the distance learning courses for the professional training of prospective music teachers. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи, 59, 147–161. DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.12
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).