ТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗАСОБАМИ СТОРІТЕЛІНГУ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 4 КЛАСІ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.19.2023.285665Ключові слова:
початкова освіта, учні початкових класів, комунікативна компетентність, сторітелінг, принципи, технологіяАнотація
У статті розглянуто зміст комунікативної компетентності здобувача початкової освіти, категоріальну приналежність поняття «сторітелінг» і визначено дидактичні категорії, що описують його як засіб формування комунікативної компетентності учнів початкових класів. Виокремлено види сторітелінгу для успішного формування комунікативної компетентності здобувачів початкової освіти та принципи його використання. Теоретично обґрунтовано технологію розвитку комунікативної компетентності засобами сторітелінгу на уроках української мови в 4 класі, яка складається з трьох блоків: теоретично-цільового, практичного і результативного.
Посилання
Гавриляк, Л. С. (2019). Комунікативна компетентність як складова професійної підготовки сучасного фахівця. Науковий журнал «ΛΌГOΣ. Мистецтво наукової думки», 3, 73.
Голуб, Н. & Горошкіна, О. (2021). Сторителінг на уроках української мови: до проблеми дидактичної номінації. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Педагогічні науки, 47, 97–103. URL: https://doi.org/10.31376/2410-0897-2021-3-47-97-103
Ємельяненко, В. (2022). Підвищення рівня знань чотирикласників із граматики української мови засобами сторітелінгу. Кваліфікаційна робота. Слов’янськ, ДДПУ.
Ковач, А. В., Хила, В. О. & Мочан, Т. М. (2018). Застосування технології «Storytelling» у навчанні молодших школярів. Освіта і формування конкурентоспроможності фахівців в умовах євроінтеграції : збірник тез доповідей ІІ Міжнар. наук.-практ. конференції. Мукачево, с. 175–176. URL: https://msu.edu.ua/wpcontent/uploads/2018
Мазурок, М., Саприкіна, О. (2022). Сторітелінг як ефективний інструмент формування комунікативної компетентності здобувачів освіти нової української школи. Молодь і ринок, 1 (199), 160–165. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.254106
Помирча, С., Ішутіна, О., Носач, А. (2023). Сторітелінг як засіб формування монологічного мовлення здобувачів початкової освіти. Вісник науки та освіти, Вип. 4 (10). 665–673. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-4(10)-665-673
Пономарьова, К. І. (2020). Формування комунікативної компетентності молодших школярів у процесі навчання української мови : методичний посібник. Київ : КОНВІ ПРІНТ.
П’ятецька, О. В. (2019). Сторітелнг як поліфункціональний інструмент сучасної комунікації: мовно-стиістичні особливості. Актуальні проблеми української лінгвістики: теорія і практика, 39, 106–121.
Удич, З. І. (2018). Сторітеллінг (storytelling) у підготовці майбутніх учителів інклюзивних класів. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Чернігів, 151(1), 301–306.
Çetin, E. (2021). Digital storytelling in teacher education and its effect on the digital literacy of pre-service teachers. Thinking Skills and Creativity, 39, 100760. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100760
Mayol, I. C., & Barrioluengo, E. P. (2017). Oral communicative competence of primary school students. Journal of Education and Learning, 6(4), 57–65.
Rahiem, M. D. H. (2021). Storytelling in early childhood education: Time to go digital. International Journal of Child Care and Education Policy, 15:4. DOI: https://doi.org/10.1186/s40723-021-00081-x
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).