ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ПОРТФОЛІО У СИСТЕМІ НУШ

Автор(и)

  • Ірина Бойчук

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.19.2023.285662

Ключові слова:

учнівське портфоліо, технологія портфоліо, самопрезентація, е-портфоліо, самооцінка, саморозвиток, НУШ, освітній процес, музичне мистецтво

Анотація

Технологія «портфоліо» є однією із сучасних технологій оцінювання  діяльності учнів. У статті з’ясовано, що портфоліо як метод успішної самопрезентації дає можливість розкрити особистісні характеристики та представити професійні досягнення його власника. Навички самопрезентації ефективно використовуються для розвитку самооцінки, вміння презентувати себе серед однолітків. Аналіз психолого-педагогічної літератури дав можливість розкрити значення технології портфоліо в самоорганізації та саморозвитку учнів на заняттях з музичного мистецтва. Визначено психолого-педагогічні умови успішного використання учнівського портфоліо у системі НУШ, до яких ми віднесли: дотримання під час освітнього процесу принципів сучасної освіти, мотивація учнів при складанні та розробці портфоліо, спільна діяльність, партнерство. Для успішної реалізації означених психолого-педагогічних умов виокремлено та проаналізовано принципи, а саме: гуманізація освітнього процесу, принцип демократизації, комплексність та системність, розвивальне навчання, принцип індивідуалізації, професійна компетентність, партнерство.

Посилання

Бойко, О. І. (2017). Електронне портфоліо викладача–альтернативна форма оцінки його педагогічної діяльності та професіоналізму. Вісник Черкаського державного технологічного університету. Серія: Технічні науки, (1), 150–155.

Варвус, К. (2004). Модель «портфолио» выпускника основной школы. Управление школой, (31), 45–47.

Гончаренко, С. У. (Уклад.), Ничкало, Н. Г. (Ред.), (2000). Професійна освіта: словник.. АПН України, Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. Київ: Вища школа.

Етимологічний словник української мови (1982): В 7 т. Т. 1: А–Г / Ред. кол.: О. С. Мельничук (гол. ред.), І. К. Білодід, В. Т. Коломієць, О. Б. Ткаченко. АН УРСР. Ін-т мовознавства ім. О. О Потебні. Київ : Наукова думка.

Кендюхова, А. А. (2016) Професійне портфоліо: територія успіху сучасного педагога. Кіровоград : КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».

Ліннік, О. О. (2016). Система підготовки майбутнього вчителя до організації суб’єкт-суб’єктної взаємодії з учнями початкової школи. Doctoral dissertation, ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка».

Методичний вісник: Портфоліо як засіб підвищення якості освіти. (випуск 2) / Упорядники Л. Скальська, О. Нижник, А. Дутчак, С. Клімковська. Івано-Франківськ : ОІППО, 2009.

Морзе, Н. В., & Варченко-Троценко, Л. А. (2014). Формирование навыков сотрудничества у студентов с использованием сервисов Веб 2.0. Образовательные технологии и общество, 17(1), 637–649.

Пейн, Т. (2000). Права людини. Львів : Літопис.

Подковко, Х. В. (2017). Аналіз можливостей та перспектив використання технології електронного портфоліо викладачами вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки, 144, 99–102.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Як цитувати

Бойчук, І. (2023). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ПОРТФОЛІО У СИСТЕМІ НУШ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (19), 30–42. https://doi.org/10.31865/2414-9292.19.2023.285662

Номер

Розділ

Статті