ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМИ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА

Автор(и)

  • Людмила Гаврілова
  • Аліна Рисюкова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.19.2023.285582

Ключові слова:

соціально-емоційне навчання, емоційний інтелект, резильєнтність (стійкість), емоційні переконання, здобувачі початкової освіти

Анотація

У статті висвітлено зарубіжний теоретичний і практичний досвід реалізації Міжнародної програми соціально-емоційного (соціального, емоційного та етичного) навчання, актуальність та значущість якої для української педагогіки значно зросла з початком російської воєнної агресії. Дослідження базується на теоретичних методах аналізу, синтезу, узагальнення і класифікації. Авторами проаналізовано значну кількість наукових джерел, виокремлено основні напрями дослідження СЕН (СЕЕН) в європейській та світовій науці (усвідомлення теоретичних аспектів СЕН (СЕЕН); вивчення впливу різних сучасних програм соціально-емоційного навчання на здобувачів освіти, зокрема в початковій освітній ланці; аналіз діагностичного інструментарію та ін.), що дозволяє спрогнозувати можливості використання кращих практик в освіті України.

Посилання

Arias, J., Soto-Carballo, G.J., Pino-Juste, R.M. (2022). Emotional intelligence and academic motivation in primary school students. Psicologia: Reflexão e Crítica, 35 (14). https://doi.org/10.1186/s41155-022-00216-0.

Boon-Falleur, M., Bouguen, A., Charpentier, A., Algan, Y., Huillery, E., Chevallier, C. (2022). Simple questionnaires outperform behavioral tasks to measure socio-emotional skills in students. Scientific reports, 12(1), 111. https://www.nature.com/articles/s41598-021-04046-5.

Carrie R. Giboney Wall. (2021). Relationship over reproach: Fostering resilience by embracing a trauma-informed approach to elementary education. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma, 30 (1). URL : https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10926771.2020.1737292

Cefai, C., Bartolo, P. A., Cavioni, V., & Downes, P. (2018). Strengthening Social and Emotional Education as a core curricular area across the EU : A review of the international evidence. NESET II analytical report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. URL : http://nesetweb.eu/wp-content/uploads/AR3_Full-Report.pdf.

Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL) : website https://casel.org/

Ford, B.Q. & Gross, J.J. (2019). Why beliefs about emotion matter: an emotion-regulation perspective. Current Directions in Psychological Science. 28 (1), 74–81. https://doi.org/10.1177/0963721418806697.

Fronda, J. & Dolandolan, P. (2022). Assessment of Social Emotional Learning Among Junior High School Students. SSNR. https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4080305

Green, L.A., Ferrante, S., Boaz, L.T., Kutash, K., Wheeldon-Reece, B. (2021). Evaluation of the SPARK child mentoring program: A social and emotional learning curriculum for elementary school students. The Journal of Primary Prevention, 42, 5. 531547. https://link.springer.com/article/10.1007/s10935-021-00642-3.

Guo, J., Tang, X., Marsh, H., Parker, P., Basarkod, G. & Salmela-Aro, K. (2022). The roles of social–emotional skills in students’ academic and life success: A multi-informant and multicohort perspective. Journal of Personality and Social Psychology. https://psycnet.apa.org/record/2022-67662-001

Küçükkaragöz, H. & Erdoğan, F. (2017). The analyzing of elementary school students’ social skills and their socialemotional learning levels according to some variables. Journal of Human Sciences, 14, 1, 39-48. https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/4211

Miller-Graff, E.L. (2022). The multidimensional taxonomy of individual resilience. Trauma, Violence, & Abuse, 23, 2. 660675. https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1524838020967329.

O’Connor, M., O’Reilly, G., Murphy, E., Connaughton, L., Hoctor, E. & McHugh, L. (2021). Resilience mediates the cross-sectional relationship between mindfulness and positive mental health in early adolescence. Journal of Contextual Behavioral Science, 21. 171175. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jcbs.2021.07.003.

Satapathy, S., Dang, S., Sagar, R. & Dwivedi, S.N. (2022). Resilience in children and adolescents survived psychologically traumatic life events: a critical review of application of resilience assessment tools for clinical referral and Intervention. Trauma. Violence & Abuse, 23 (1), 288300. https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1524838020939126

Váradi, J. (2022). A review of the literature on the relationship of music education to the development of socio-emotional learning. SAGE Open, 12(1). https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/21582440211068501

Webber, M. & Waru-Benson, S. (2022). The role of cultural connectedness and ethnic group belonging to the social-emotional wellbeing of diverse students. Indigenising Education and Citizenship. Scandinavian University Press, 294312. https://doi.org/10.18261/9788215053417-2022-

Wikman, C., Allodi, M.W. & Ferrer-Wreder, L.A. (2022). Self-Concept, Prosocial School Behaviors, Well-Being, and Academic Skills in Elementary School Students: A Whole-Child Perspective. Education Sciences, 12(5), 298. URL : https://doi.org/10.3390/educsci12050298

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-07

Як цитувати

Гаврілова, Л. ., & Рисюкова, А. (2023). ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМИ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (19), 5–19. https://doi.org/10.31865/2414-9292.19.2023.285582

Номер

Розділ

Статті