АНАЛІЗ СУЧАСНИХ ХОРЕОГРАФІЧНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ЕСТОНІЇ: ПРОБЛЕМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ТАНЦЮВАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.18.2022.272681Ключові слова:
хореографічне мистецтво, хореографічно-педагогічна освіта, народний естонський танець, естонський балет, заклади хореографічної освітиАнотація
У статті проаналізовано сучасні наукові дослідження естонських вчених, які працюють у галузі хореографічно-педагогічної освіти, роботи зокрема H. Einasto, A. Sööt, S. Kapper, I. Zajedova, E. Rüütel, A. Arraste, K. Järvela, S. Nemeržitski та ін. Доведено, що наукові дослідження мистецької та хореографічно-педагогічної освіти в Естонії представлені різними аспектами, серед яких: вивчення танцювальних традицій та національної самобутності естонської хореографії; тенденції розвитку сучасної хореографії в контексті соціокультурних проблем сьогодення; розвиток народно-сценічного танцю Естонії через традицію проведення танцювальних фестивалів і свят національної культури. Проаналізовано дослідження в кожному із напрямів. Розглянуто можливості здобуття професійної хореографічної освіти в закладах вищої освіти Естонії: освітні програми з хореографії Талліннського університет (Tallinna Ülikool) та Академії культури Вільянді Тартуського університету (Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia). Крім того, наведено перелік закладів неформальної хореографічної освіти, які спеціалізуються на різних напрямах танцювального мистецтва: Школа керівників народного танцю (Rahvatantsujuhtide kool), Школа танцю та балету «Ванемуйне» (Vanemuise Tantsu ja Balletikooli), Таллінська балетна школа (Tallinna Balletikool), Школа танцю «Естонське танцювальне агентство» (Eesti Tantsuagentuur), Школа танцю «Есперанса» (Esperanza Tantsukool), JJ-Street Dance School, Тартурська академія танцю (Tartu Tantsuakadeemia), Естонська асоціація танцювального навчання за інтересами (Eesti Tantsuhuvihariduse Liit), описано специфіку та напрям розвитку кожного закладу.
Посилання
Arraste A., Järvela K., Zájedová I., Rüütel E. (2009). Rahvatantsuharrastus aguluseestlaste hulgas ja selle roll eestluse säilimisel. Mäetagused, 99 – 102. https://cutt.ly/TCa6uWQ
Arraste A., Zajedova I., Rüütel E. (2011). Rahvatantsuharrastusega seotud kultuuri- ja suurpeod väljaspool Eestit. Mäetagused, 49 – 64. https://cutt.ly/rCa6cKm
Eesti Tantsuagentuur : website (2022). https://tantsuagentuur.ee/
Einasto H. (2016). Eesti balleti rajaja Rahel Olbrei: loometegevus, retseptsioon, pärand. Tallinna Ülikool, 319. https://cutt.ly/zCa0FrZ
Einasto H., Lagle E. (2018). Path dependency in theatre funding:venues and their impact on dance productions in Estonia. Nordic Theatre Studies, 55 – 71. https://cutt.ly/RCa0xqw
Kapper S. (2008). Tantsufolklorismist tänases Eestis. Eesti Kirjandusmuusemi Teaduskirjastus, 24 – 52. https://cutt.ly/DCa6Ulb
Kapper S. (2009). Kuidas uurida eesti rahvatantsu tänapäeval? Teooriatest, meetoditest ja nende rakendamisest Eestis. Mäetagused, 75 – 98. https://cutt.ly/rCa6DCq
Kapper S. (2011). Kujutledes kogukondi: traditsioonist ja improvisatsioonist tänapäeva pärimustantsus. Mäetagused, 7 – 34. https://cutt.ly/NCa4KxX
Kapper S. (2011). Pärimus ja jäljendus. Postkolonialistlik katse mõista rahvatantsu olukorda Eesti NSV-s ja pärast seda. Methis Studia humaniora Estonica, 122 – 136. https://cutt.ly/mCa6ZyE
Kapper S. (2013). Estonian folk dance: terms and concepts in theory and practice. Folklore Estonia, 73 – 96. https://cutt.ly/7Ca61rE
Kapper S. (2013). Muutuv pärimustants: kontseptsioonid ja realisatsioonid Eestis 2008 - 2013. Tallinna Ülikool, 236. https://www.e-varamu.ee/item/JOKU7NUG4WY2DJKJZPETYOJI6FLEIM7N
Kapper S. (2015). Loomulikkuse küsimus. Mäetagused, 27 – 50. https://cutt.ly/XCa66r2
Kapper S. (2016). Missugust omakultuuri hoiame tantsupidudel?. Mäetagused, 35 – 52. https://cutt.ly/CCsqpkz
Kapper S. (2020). Continuity and reinvention: past round dances in present
Estonia. Waltzing through Europe, 317 – 342. https://www.openbookpublishers.com/10.11647/OBP.0174.pdf
Leijen Ä., Sööt A. (2016). Supporting pre-service dance teachers’ reflection
with different reflection procedures. Research in Dance Education, 13. https://cutt.ly/OCsqCLT
Nemerћitski S., Zajedova I. (2015). Rahvatantsu harrastamine ja suurpidudest
osavõtmine: põhjused ja seosed subjektiivse heaoluga. Mäetagused, 55 – 74. https://cutt.ly/XCsq1AX
Rahvatantsujuhtide kool : website (2022). https://rahvakultuur.ee/
Sööt A. (2010). Suunatud sügava refleksiooni roll algaja tantsuõpetaja professionaalses arengus. Tartu Ülikool, 56. https://cutt.ly/bCsq5Ge
Sööt A., Viskus E. (2014). Contemporary Approaches to Dance Pedagogy – the Challenges of the 21st Century. Procedia - social and behavioral sciences, 290 – 299. https://cutt.ly/CCswukl
Tallinna Balletikool : website (2022). https://balletikool.edu.ee/tallinnaballetikool
Tallinna Ülikool : website (2022). https://cutt.ly/MCrhX5z
Tartu Tantsuakadeemia : website (2022). https://tartutantsuakadeemia.ee/
Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia : website (2022). https://cutt.ly/ICrjtYa
Vanemuise Tantsu ja Balletikooli : website (2022). http://balletikool.ee/oppimine/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).