МОЛОДІЖНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА В АСПЕКТІ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • Євген Роздимаха
  • Анатолій Роздимаха

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.18.2022.272672

Ключові слова:

молодіжне середовище, педагогічне середовище, соціокультурний розвиток суспільства

Анотація

Дослідження молодіжного середовища і формування розуміння соціокультурної специфіки сучасного суспільства є одним з актуальних завдань в системі педагогічної освіти. Для дослідження цього середовища авторами статті була проаналізована педагогічна специфіка розгортання і становлення процесів формування особистості в аспекті соціокультурної диференціації молоді. Аналіз молодіжного середовища в призмі педагогічного розуміння соціокультурного становлення особистості – мета статті. Формування розуміння молодіжного середовища і його структурних компонентів через розгортання соціокультурної проблематики розглядається як структуроване середовище і має розглядатися в педагогічній перспективі науковим суспільством як сучасна усталена педагогічна і соціальна проблема, з урахуванням інтенсивних процесів, що відбуваються в молодіжному середовищі сучасного соціуму.

Посилання

Артьомов, П. М. (2011). Типологізація молодіжних субкультур: аналіз основних напрямків та нових засад. Соціологія майбутнього: науковий журнал з проблем соціології молоді та студентства, 2, 32–37.

Барабаш, В. В. (2005). Інституціоналізація сучасного молодіжного руху України: тенденції та проблеми. (Автореф. дис. канд. соціолог. наук). Харків, Україна: Нац. універ. внутрішніх справ.

Бідняк, А. Д. (2010). Девіантна поведінка молоді в українському суспільстві. https //www.rusnauka.com/ 15_ APSN_2010/ Pedagogika /67903.doc.htm.

Варяниця, Л. О. (2006). Дитяча субкультура як фактор соціалізації молодшого школяра в навчально-виховному процесі. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Луганськ, Україна: ДЗ «Луган. нац. ун-т ім. Т. Г. Шевченка».

Вербець, В. В. (2005). Теоретико-методологічни засади формування духовно-творчого потенціалу студентської молоді. (Автореф. дис. д-ра. пед. наук). Київ, Україна: НПУ ім. М. П. Драгоманова.

Гайдукевич, К. А. (2011). Морально-естетичні цінності в духовній культурі сучасної української молодої сім'ї. (Автореф. дис. канд. культурології). Київ, Україна: Київ. нац. ун-т культури і мистецтв.

Головенько, В. А. (1997). Український молодіжний рух у ХХ столітті (історико-політологічний аналіз основних періодів). Київ: А.Л.Д.

Долгая, Н. В. (2006). Виховання духовності старшокласників засобами молодіжної музичної субкультури. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Херсон, Україна: Херсон. держ. ун-т.

Енциклопедія для фахівців соціальної сфери. (2013) – 2-ге видання ( І. Д. Звєрєва та ін., Ред.). Київ, Сімферополь: Універсум.

Європейська соціальна хартія (переглянута): Хартія Ради Європи від 03.05.1996. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_062

Закон України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні» від 05.02.1993. № 2998-XII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2998-12#Text

Канавець, М. В. (2009). Вплив молодіжного руху на формування та реалізацію державної політики України. (Автореф. дис. канд. наук з державного управління). Київ, Україна: Нац. акад. держав. управління при президентові України.

Корнієвський, О. А., і Якушик, В. М. (1997). Молодіжний рух та політичні об’єднання в сучасній Україні : монографія. Київ: Київське братство.

Лисенко, Ю. О. (2015). Взаємодія субкультур у культурі суспільства : Збірник наук. праць «Педагогіка та психологія», 48, 109–118.

Орленко, М. В. (2015). Інституціоналізація молодіжних громадських організацій у сучасному політичному процесі України. (Дис. канд. політичних наук). Миколаїв, Україна: Чорноморський держ. універ. ім. П. Могили.

Плоский, К. В. (2009). Молодіжний громадський рух як чинник державотворення в Україні. (Автореф. дис. канд. наук з державного управління). Київ, Україна: Нац. акад. держав. управління при президентові України.

Поліщук, Ю. Й. (2006). Соціально-педагогічна діяльність сучасних громадських молодіжних об’єднань в Україні. (Дис. д-ра пед. наук). Луганськ, Україна: ДЗ «Луган. нац. ун-т ім. Т. Г. Шевченка».

Про загальні засади державної молодіжної політики в Україні: Верховна Рада України; Декларація від 27.04.21. № 2859-XII https://ips.ligazakon.net/document/view/t285900?an=2&ed=2021_04_27

Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні : Проект концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років. http://www.mon.gov.ua/ua/prviddil/1312/1390288033/1414672797/

Тимохов, О. В. (2015). Панорамне мислення, як дієвий інструмент у формуванні новітніх соціокультурних концетів. Scientific Journal «ScienceRise», 12/1(17), 86–90.

Тюрменко, І. І. (2010). Культурологія: теорія і історія культури : навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2010.

Червінська, І. О. (2015). Роль школи як сучасного соціокультурного центру у формуванні підростаючої особистості. Гірська школа українських Карпат,12-13, 172–176.

Черкашина, Т. О. (2016). Функціонування молодіжних рухів та організацій в умовах сучасного українського суспільства (на прикладі Херсонської області). (Дис. канд. соціол. наук). Харків, Україна: Харківський нац. універ. ім. В. Н. Каразіна.

Чопей, В. С. (2010). Соціологічний портрет сучасного студента: основні тенденції розвитку. (Автореф. дис. канд. соціол. наук). Київ, Україна: Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова.

Шимановський, М. М. (2014). Стрейджери – субкультура здорового способу життя. Імідж сучасного педагога, 8, 61–64.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-23

Як цитувати

Роздимаха, Є. ., Одерій, Л. ., & Роздимаха, А. . (2023). МОЛОДІЖНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА В АСПЕКТІ СОЦІОКУЛЬТУРНОГО РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (18), 127–140. https://doi.org/10.31865/2414-9292.18.2022.272672

Номер

Розділ

Статті