СУЧАСНИЙ СТАН ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИСУЧАСНИЙ СТАН ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Карабін

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.18.2022.272665

Ключові слова:

заклад вищої освіти, освітній процес, система неперервної освіти, професійна підготовка, цифрові технології, майбутні учителі інформатики

Анотація

У статті проаналізовано та обґрунтовано теоретичні та методологічні аспекти професійної підготовки майбутніх учителів інформатики у системі неперервної освіти. З’ясовано, що освітня діяльність майбутніх учителів інформатики має провадиться у закладах освіти через систему науково-методичних і навчально-виховних заходів, цілеспрямована на засвоєння знань, удосконалення умінь, формування компетентностей, становлення фахівця. Виявлено, що проблематика підготовки майбутніх учителів інформатики у системі неперервної освіти потребує вивчення. У дослідно-експериментальному дослідженні першоважливим є проведення діагностики сформованості готовності майбутніх учителів інформатики до професійної діяльності для якого первинним є обґрунтування та виявлення компонентів та визначення критеріїв і показників такого процесу. Для дослідження реального стану професійної підготовки майбутніх учителів інформатики у системі неперервної освіти було з’ясовано теоретико-методологічні основи підготовки майбутніх фахівців, загальнонаукові підходи, завдання та методику педагогічного експерименту. Виявлено компоненти (мотиваційно-цільовий, когнітивно-рефлексивний, особистісно-акмеологічний, комунікативно-організаційний, інформаційно-технологічний, оцінно-діяльнісний), визначено критерії (сформованість прагнень, потреб і цілей до майбутньої професійної діяльності, надбання цілісності пізнавально-професійної діяльності, сформованість особистісно-професійної результативності до майбутньої професійної діяльності, наявність сформованих комунікативних якостей до ефективної організації педагогічної діяльності, технологічна підготовленість до педагогічної діяльності, сформованість професійних умінь і навичок до виконання професійної діяльності та її самооцінки) та рівні сформованості їх готовності до професійної діяльності.

Посилання

Березюк, О. С., Смоляр, В. І. (2014). Шляхи модернізації освітньої системи України. Тенденції модернізації національних освітніх систем. Збірник наукових праць / за ред. О. С. Березюк, О. М. Власенко. Житомир : вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. 158 с.

Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття). Постанова від 03.11.1993 №°896. Київ : Райдуга, 1994. 53°с.

Закон України «Про вищу освіту»: від 01.07.2014. № 1556 VII. Відомості Верховної Ради. 2014, № 37 38, ст. 2004.

Проєкт Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012 2021 роки. Відомості Верховної Ради. 2012. URL: https://old.mgu.edu.ua/docs/NormAkti/documents /proect_rozvitku_ osviti.pdf.

Рівні вищої освіти та наукові ступені. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/rivni-vishoyi-osvitita-naukovi-stupeni (дата звернення: 26.10.2022).

Указ Президента України «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року»: від 25.06.2013, № 344/2013. Відомості Верховної Ради. 2013. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013.

Ajjawi, R., Crampton, P.& Rees, C. (2018). What really matters for successful research environments? A realist synthesis. Medical education, 52(9), 936–950.https://doi.org/10.1111/medu.13643.

Bykov, V. Yu., Leshchenko, M. P. (2016). Digital humanistic pedagogy : relevant problems of scientific reseach in the field of using ict in ducation. Information Technologies and Learning Tools, 53(3), 1–17.

Kuzmenko, I. (2016). Modernization of Education as a Condition for Development in Ukraine : A Position Statement. Journal of Advocacy, Research and Education. Vol. 5. URLhttp://oaji.net/articles/2016/1704-1461180005.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-23

Як цитувати

Карабін, О. . (2023). СУЧАСНИЙ СТАН ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИСУЧАСНИЙ СТАН ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ У СИСТЕМІ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (18), 106–114. https://doi.org/10.31865/2414-9292.18.2022.272665

Номер

Розділ

Статті