ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНІ КОМУНІКАЦІЇ В ОСВІТІ: WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA POLSKI

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.18.2022.272662

Ключові слова:

фандрейзінг, євроінтеграція, історико-культурна комунікація, збереження наукового потенціалу, освіта, резиденція

Анотація

Міжкультурна комунікація в умовах війни Російської Федерації проти України набуває нового змісту. Євроінтеграційні процеси в науковій історико-культурологічній сфері стали не просто бажаними, а життєво-необхідними українській освіті. В умовах руйнування агресором культурної спадщини, викривлення історії, фактичного знищення українських міст, загрози життю мільйонів громадян України – збереження національної ментальності та ідентичності постає єдиним можливим фактором існування українців як нації. Фандрейзінгова діяльність українських, європейських, американських, канадських урядових та громадських організацій здійснює розгалужену підтримку української науково-освітньої, культурологічної, історичної галузі.

В статті висвітлено діяльність Фундації імені Кшиштофа Скубішевського, Польща (Fundacja imienia Krzysztofa Skubiszewskiego, Polska); Міжнародної програми «House of Europe. Stand with Ukraine. Підтримка від ЄС для українців: сфери культури та освіти»; міжнародної організація для митців, які перебувають під загрозою ARTISTS AT RISK; IP Studio, Polska, Wrocław – галереї, студії перформансу. Проведено теоретичний та практичний аналіз «Програми підтримки для науковців з України», організованою Польською академією наук (Polska Akademia Nauk, PAN) та Національною академією наук США (National Academy of Sciences, NAS).

Посилання

Міжнародні наукові проєкти (2021), [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. спеціальності 161 «Хімічні технології та інженерія» / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: Б.Ю. Корнілович, Л.М. Спасьонова, О.Я. Весельська. – Електронні текстові данні (1 файл: 1,28 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 93 c.

Національний звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018 (2019) / кол. авт. : М. Мазорчук (осн. автор), Т. Вакуленко, В. Терещенко, Г. Бичко, К. Шумова, С. Раков, В. Горох та ін. ; Український центр оцінювання якості освіти. Київ : УЦОЯО, 2019. 439 с.

Репко М., Касперович Ю. (2020). Скільки витрачають на науку в університетах?, Центр Економічної Стратегії. URL: https://ces.org.ua/wpcontent/uploads/2020/01/Скільки-витрачають-на-науку-в-університетах-2.pdf (дата звернення: 23.11.2022).

Ринейська Л.С. (2018). Міжнародні стратегії економічного розвитку: аналіз особливостей економічних стратегій Індії // Електр. видання «Ефективна економіка». URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2018/56.pdf (дата звернення: 15.06.2021).

Стан науково-інноваційної діяльності в Україні у 2020 році: науково-аналітична записка (2021) [Електронний ресурс] / Т.В. Писаренко, Т.К. Куранда, Т.К. Кваша та ін. – К.: УкрІНТЕІ, 2021. – 39 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/nauka/2021/06/23/AZ.nauka.innovatsiyi.2020 -29.06.2021.pdf (дата звернення: 22.22.2022).

Чи готові українські підлітки до міжнаціонального спілкування та життя в багатокультурному світі? (2021). Україна в центрі уваги, 15: http://pisa.testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2021/07/PISA-2018_UKRinFocus_15_2021.pdf.

Чи розуміють українські учні життя та світогляд людей інших культур? (2021). Україна в центрі уваги, 14: http://pisa.testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2021/07/PISA2018_UKRinFocus_-14_June_2021.pdf.

Чи готові українські учні змінювати світ? (2021) Україна в центрі уваги, 16: http://pisa.testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2021/09/PISA2018_UKRinFocus_- 16_August_2021.pdf.

Чи мають українські учні уявлення про глобальні проблеми світу? (2021). Україна в центрі уваги, 13: http://pisa.testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2021/05/PISA-2018_UKRinFocus_-13_2021.pdf.

Cheema, J. and A. Kitsantas (2014), Influences of disciplinary classroom climate on high school student self-efficacy and mathematics achievement: a look at gender and racial-ethnic differences, International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 12/5, pp. 1261-1279, http://dx.doi.org/10.1007/s10763-013-9454-4.

OECD (2016), PISA (2015). Results (Volume II): Policies and Practices for Successful Schools, PISA, OECD Publishing, Paris, https://dx.doi.org/10.1787/9789264267510-en.

OECD (2019), PISA (2018). Results (Volume I): What Students Know and Can Do, PISA, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/5f07c754-en.

OECD (2019), PISA (2018). Results (Volume III): What School Life Means for Students’ Lives, PISA, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/acd78851-en.

OECD (2020), PISA (2018). Results (Volume VI): Are Students Ready to Thrive in an Interconnected World?, PISA, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/d5f68679-en.

Rosenbloom S. and Way N. (2004). “Experiences of Discrimination among African American, Asian American, and Latino Adolescents in an Urban High School”, Youth & Society, Vol. 35/4, pp. 420-451, http://dx.doi.org/10.1177/0044118x03261479.

Sampson, William Alfred. (2008). Institutional discrimination Encyclopedia of Race, Ethnicity, and Society. http://www.sage-ereference.com/view/ethnicity/n289.xml.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-23

Як цитувати

Воронова, Н. (2023). ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНІ КОМУНІКАЦІЇ В ОСВІТІ: WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA POLSKI. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (18), 79–94. https://doi.org/10.31865/2414-9292.18.2022.272662

Номер

Розділ

Статті