МІЖКУЛЬТУРНІ КОМУНІКАЦІЙНІ СТУДІЇ: ОБҐРУНТУВАННЯ АКТУАЛЬНОСТІ ТА ЗМІСТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.18.2022.272641

Ключові слова:

вивчення міжкультурної комунікації, навчальний план, підготовка вчителів, зміст курсу, підходи до міжкультурних досліджень

Анотація

Дослідження спрямоване на обґрунтування актуальності та змісту курсу з міжкультурної комунікації. Необхідність запровадження вивчення міжкультурної комунікації ґрунтується на аналізі офіційних документів як міжнародного, так і національного (українського) рівнів, які розкривають питання соціальної інклюзії та культурного діалогу. Детальний аналіз літературних джерел дає змогу обрати адекватні підходи до викладання предметів міжкультурної комунікації в педагогічних університетах: суспільствознавчий (функціоналістичний), інтерпретаційний, критичний. Проаналізовано навчальні плани курсів міжкультурної комунікації в різних університетах по всьому світу з метою усвідомлення, що поглядів викладачів на те, що потрібно викладати та як слід викладати міжкультурну комунікацію. Для врахування відмінностей у розумінні міжкультурного виміру та потреб як виконавців, так і бенефіціарів процесу викладання та вивчення курсу міжкультурної комунікації було проведено анкетування викладачів і студентів університету. Розроблено зміст курсу міжкультурної комунікації на основі методологічного вибору, документів, теоретичних і практичних результатів досліджень.

Посилання

Aho, K. (2005). Teaching Digital Communication to All Students. Transforming Education Through Technology,1. Retrieved from https://thejournal.com/articles/2005/05/01/teaching-digital-communication-to-all-students.aspx

AlTaher, B. B. (2020). The necessity of teaching Intercultural Communication in higher education. Journal of Applied Research in Higher Education, 12(3), 506-516. doi: 10.1108/JARHE-04-2019-0082

Arasaratnam, L. A. (2015). Intercultural competence: Looking back and looking ahead. International Journal of Intercultural Relations, 48, 1-2.

Association Agreement between the European Union and Ukraine. (2014). Government Portal. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/en/yevropejska-integraciya/ugoda-pro-asociacyu

Canale, M., & Swain, M. (1981). Theoretica1 Bases of Communicative Approaches to Second Language Teaching and Testings. Applied Linguistics, 1(1), 1–47.

Chen, G.-M. (2012). Impact of New Media on Intercultural Communication. China Media Research, 8(2), 1–10.

Chen, Y., & McConachy, T. (2021) Translating intercultural experiences into pedagogic insights: shifts in language teachers’ perceptions of English as a language for intercultural communication. Language Awareness. doi: 10.1080/09658416.2021.1919688

Daliba, S., Harunb, M. & Yusoffa, N. (2014). Reconceptualizing Intercultural Competence: A Phenomenological Investigation of Students’ Intercultural Experiences. Procedia – Social and Behavioral Sciences 155, 130-135).

Deardorff, D. K. (2015). Intercultural competence: Mapping the future research agenda. International Journal of Intercultural Relations, 48, 3-5.

Dogancay-Aktuna, S. (2005). Intercultural communication in English language teacher education. ELT Journal, 59(2), 99-107. doi: 10.1093/eltj/cci023.

Dörnyei, Z. (2014). Researching complex dynamic systems: ‘Retrodictive qualitative modeling’ in the language classroom. Language Teaching, 47, 80-91. doi:10.1017/S0261444811000516

Englander, E. (2015). What’s Behind Bad Behavior on the Web? Educational Leadership: journal of the Department of Supervision and Curriculum Development, N.E.A, 72(8), 30-34. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ1077290

Escudero, M. D. P. (2013). Teaching intercultural awareness in the English as a foreign language classroom: a case study using critical reading. Intercultural Education, 24(3), 251-263.

European Framework for Action on Cultural Heritage. (2018). An official EU website. Retrieved from https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/5a9c3144-80f1-11e9-9f05-01aa75ed71a1

Falch, M., & Henten, A. (2018). Universal Service in a Digital World: The Demise of Postal Services. Nordic and Baltic Journal of Information and Communications Technologies, 1, 207-222. doi: 10.13052/nbjict1902-097X.2018.011

Ferri, G. (2018). Intercultural communication: Critical approached and future challenges. London: Palgrave Macmillan.

Giles, H., & Giles, J. L. (2012). Ingroups and outgroups communicating. In A. Kuyulo (ed.), Inter/cultural communication: Representation and construction of culture in everyday interaction (pp. 141-162). Thousand Oaks, CA: Sage.

Gorski, P. C. (2009) What we’re teaching teachers: An analysis of multicultural teacher education coursework syllabi. Teaching and Teacher Education, 25, 309-318.

Havrilova, L., Beskorsa, O. Ishutina, O., Kapnina, H., & Topolnyk, Ya. (2021). Introduction of Intercultural Communication Studies into the Curriculum of Pedagogical University. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 13(30), 448-467. https://doi.org/10.18662/rrem/13.3/461

Hou, Y. F. (2017). The Nonverbal Language in Cross-Cultural Communication and Its Application in International Business Negotiation. Cross-Cultural Communication, 13(5), 34-37. doi: 10.3968/9738

Jackson, J. (2015). Becoming interculturally competent: Theory to practice in international education. International Journal of Intercultural Relations, 48, 91-107.

Jameson, D. (2007). Reconceptualizing Cultural Identity and Its Role in Intercultural Business Communication. Journal of Business Communication, 44, 199-235. doi: 10.1177/0021943607301346.

Kárpáti, L. (2017). The Use of Communication Strategies in English Language Education. International Journal of Humanities Social Development Research, 1, 5-14.

Keshishian, F. (2005). A historical-materialist critique of intercultural communication instruction. Communication Education, 54(3), 205-222. doi:10.1080/03634520500356188

Khatoon, S., Shafkat, R., & Muhammad, A. (2011). Teaching in Multicultural Classroom-Assessing Current Program of Teacher’s Training in Pakistan. International Journal of Humanities and Social Sciences,1(6), 70-78. Retrieved from http://www.ijhssnet.com/view.php?u=http://www.ijhssnet.com/journals/Vol._1_No._6;_June_2011/9.pdf

Kim, D. (2020). Learning Language, Learning Culture: Teaching Language to the Whole Student. ECNU Review of Education, 3(3), 519–541. doi:10.1177/2096531120936693

Lustig, M., & Koester, J. (2010). Intercultural Competence: Interpersonal Communication across Cultures (6th ed.). Boston, MA: Pearson and AB.

Marcoccia, M. (2012). The internet, intercultural communication and cultural variation. Language and Intercultural Communication, 12(4), 353-368. doi: 10.1080/14708477.2012.722101

Martin, J. N., & Nakayama, T. K. (2013). Intercultural communication in contexts (6th ed.). New York, NY: McGraw Hill.

Martin, J. N. (2015). Revisiting intercultural communication competence: Where to go from here. International Journal of Intercultural Relations, 48, 6-8.

McKee, H. A., & Porter, J. E. (2017). Professional Communication and Network Interaction: A Rhetorical and Ethical Approach. New York: Taylor & Fransis Group. doi: 10.4324/9781315197692

Missaglia, F. (2015). Intercultural verbal and non-verbal communication: A linguistic perspective for the economy and international relations. Analisi Linguistica e Letteraria, 23(2), 211-224.

Nathan, G. W., & Vaughn, M. S. (2018). Teaching the Communication Course: Intercultural Communication. Journal of Communication Pedagogy, 1(1), 53-57.

Nazarenko Y., Kohut, I., & Zherobkina, T. (2022, April 6). Education and war in Ukraine (24th of February - 1st of April 2022). Cedos. Retrieved April 8, 2022, from https://cedos.org.ua/researches/osvita-i-vijna-v-ukrayini-24-lyutogo-1-kvitnya-2022/

Nixon, Y., & Bull, P. (2006). Cultural communication styles and accuracy in cross-cultural perception: A British and Japanese study. Journal of Intercultural Communication, 12 (October).

Pfister, D. S., & Soliz, J. (2011). (Re)conceptualizing Intercultural Communication in a Networked Society. Journal of International and Intercultural Communication, 4(4), 246-251. doi: 10.1080/17513057.2011.598043

Qiang, Zh. (2003). Internationalization of higher education: Towards a conceptual framework. Policy Futures in Education, 1(2), 248-270.

Rao, Z. (2002). Chinese students’ perceptions of communicative and non-communicative activities in the EFL classroom. System, 30(1), 85-105.

Rodrigo Alsina, M. (2003). La comunicación intercultural. Barcelona: Anthropos.

Root, E., Hargrave, T., Ngampornchai, A., & Petrunia, M. (2013). Identity Dialectics of the Intercultural Communication Instructor: Insights from Collaborative Autoethnography. Intercultural Communication Studies, 22(2), 1-18.

Shuter, R. (2012). Intercultural New Media Studies: The Next Frontier in Intercultural Communication. Journal of Intercultural Communication Research, 41(3): 219-237. doi: 10.1080/17475759.2012.728761

Watson, B., & Gallois, C. (2016). Intergroup communication. The international encyclopedia of communication theory and philosophy, 1-13. doi: 10.1002/9781118766804.wbiect125

Wu, P-H. N., & Marek, M. W. (2018). Developing intercultural competence via Social Media engagement in a language learning framework. Journal of Intercultural Communication, 46. Retrieved from http://immi.se/intercultural/nr46/wu.html

Yep, G. A. (2014). Encounters with the other: Personal notes for a reconceptualization of intercultural communicative competence. In M. K. Asante, Y. Miike, & J. Yin (Eds.), The global intercultural communication reader (pp. 339–356). New York, NY: Routledge.

Yueh, H.-I., & Copeland, K. D. (2015). The embodiment of intercultural communication through course syllabi. Intercultural Communication Studies, 24(2), 135-154.

Zhu, Y. (2017). Social media, science communication and the academic super user in the United Kingdom. First Monday, 22(11). doi: 10.5210/fm.v22i111.7866.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-23

Як цитувати

Гаврілова, . . Л. ., Бескорса, О. ., & Олішевич, В. . (2023). МІЖКУЛЬТУРНІ КОМУНІКАЦІЙНІ СТУДІЇ: ОБҐРУНТУВАННЯ АКТУАЛЬНОСТІ ТА ЗМІСТУ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (18), 24–45. https://doi.org/10.31865/2414-9292.18.2022.272641

Номер

Розділ

Статті