СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ЗМІСТ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ПОЛЬЩІ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.264419Ключові слова:
майбутні вчителі початкових класів, підготовка вчителів, компетентностіАнотація
У статті висвітлені сучасні підходи до підготовки вчителів початкової школи в Республіці Польща. Проаналізовано зміст їх підготовки, який охоплює окремі модулі (загальноосвітній, фаховий, вивчення польської мови, англійської мови, підготовка дипломної роботи, модулі з педагогічних практик та вибіркові). Окреслено професіограму вчителя початкових класів (або модель випускника) із переліком набутих ним знань, умінь і суспільних компетентностей.
Посилання
Kowolik P. (2019) Metodyczno-praktyczne kształcenie studentów – istotną płaszczyzną przygotowania zawodowego przyszłych nauczycieli klas I-III. Kształcenie nauczycieli klas początkowych /Pod red. Henryka Moroza. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej szkoły pedagogicznej Towarzystwa wiedzy powszechnej. 19-29.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. URL: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001450/O/D20191450.pdf
Samborska I. (2016) Kompetencje nauczyciela edukacji elementarnej. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. Nr 9 (31/1). 41-52.
Sosnowska-Bielicz E. (2019) Wzorzec osobowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – perspektywa nauczyciela. Lubelski Rocznik Pedagogiczny. T. XXXVIII. 173-187.
Sylwetka absolwenta studia jednolite magisterskie (5 letnie) URL: https://www.ur.edu.pl/storage/file/core_files/2020/3/31/bcdfc165404883e5848c20d8811d9304/Sylwetka%20absolwenta%20pedagogika%20Przed.%20i%20wczesnoszkolna%20JM.pdf
Żegnałek K. (2008) Kompetencje dydaktyczno-wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Kompetencje nauczyciela edukacji początkowej. Warszawa, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP. 188-195.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).