ЗНАЧЕННЯ СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

  • Катерина Колеснік
  • Надія Комарівська
  • Лариса Присяжнюк
  • Інна Стахова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.260013

Ключові слова:

розвиток мовлення, спільна діяльність, робота в парі, діти старшого дошкільного віку

Анотація

У статті висвітлено особливості організації спільної діяльності, зокрема роботи в парі, для розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку. Автори переконані, що цю технологію можна використовувати для досягнення будь-якої дидактичної мети: засвоєння, закріплення, перевірки знань тощо. Визначено, що навчити дітей вільно володіти діалогічним та монологічним мовленням, емоційно-експресивними засобами є одним із першочергових і актуальних завдань у системі мовної дошкільної освіти. У статті визначено необхідність врахування педагогічних закономірностей і лінгвометодичних принципів, наведено приклади вправ для роботи в парі з метою розвитку мовлення. Встановлено, що парна діяльність сприяє активізації й результативності навчання дітей, вихованню гуманних стосунків між ними, самостійності, умінню доводити і відстоювати свою точку зору, а також прислуховуватися до думки інших, культурі ведення діалогу, відповідальності за результати своєї праці.

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція). URL: https://bit.ly/3Kvuk0p

Богуш, А. М., Варяниця, Л. О., Гавриш, Н. В., Курінна, С. М., Печенко, І. П. (2006). Діти і соціум: Особливості соціалізації дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: монографія. Луганськ: Альма-матер.

Борківська, Р. В. (2003). Дослідження групових форм навчальної діяльності в зарубіжній педагогіці. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія, Вип.8, 56–59.

Бородій, Д. І. (1998) Організація вчителями спільно-розподіленої учбової діяльності (Групова робота учнів). Практична психологія та соціальна робот, 6–7, 21–24.

Гавриш, Н. (2003). Розвиток мовлення та навчання дошкільнят рідної мови: мета і завдання. Київ: Профосвіта.

Глазова, О. (2003). Навчання діалогічному мовленню. Дивослово,1, 31–33.

Нор, Е.Ф. (1998). Технология организации групповой учебной деятельности. Николаев.

Пєхота, О. М. (2002). Освітні технології: навч.-метод. посіб. Київ.

Прокаленко, Л. М., Ніколенко, Л. М., Ніколенка, Д. Ф. (1991). Педагогічна психологія: навчальний посібник. Київ: Вища школа.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-26

Як цитувати

Колеснік, К., Комарівська, Н., Присяжнюк, Л., & Стахова, І. (2022). ЗНАЧЕННЯ СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(17), 127–138. https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.260013

Номер

Розділ

Статті