РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Катерина Колеснік
  • Надія Комарівська
  • Інна Карук
  • Наталя Пахальчук

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259997

Ключові слова:

зв’язне мовлення, театралізація, театралізовані ігри, діти старшого дошкільного віку

Анотація

У статті висвітлено питання розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобами театралізації. Найважливішою умовою всебічного розвитку дітей є правильне формування мовлення. Рівень розвитку мовлення зумовлює можливості дитини в пізнанні навколишньої дійсності, визначає характер відносин з однолітками та дорослими, характеризує психічний розвиток.

У статті розглянуто особливості трактування понять «зв’язне мовлення», «театралізована діяльність». У статті проаналізовано програму «Дитина»: підрозділи «Мовлення дитини» і «Театральна мозаїка». Встановлено, що перед вихователями закладів дошкільної освіти стоїть важливе завдання розвитку зв’язного мовлення в дітей на основі систематичного використання різних видів мовленнєвих ігор, театралізованих та режисерських ігор тощо.

Аналіз отриманих у ході емпіричного дослідження результатів підтверджує, що театралізована діяльність позитивно впливає на формування моральних понять і уявлень дітей, на розвиток зв’язного мовлення. З’ясовано, що діти дошкільного віку в процесі театралізованої діяльності вчаться спілкуватися, вести діалог, керувати силою свого голосу, темпом мовлення, що відповідає дійовій особі.

Посилання

Артемова, Л. В. (2010). Розвиток теорії та практики дитячої гри. Дошкільне виховання, 7, 12–16.

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція). URL: https://bit.ly/3Kvuk0p.

Гавриш, Н. (2003). Розвиток мовлення та навчання дошкільнят рідної мови: мета і завдання. Київ: Профосвіта.

Огнев’юк, В. О. (Eds.). (2016). Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років. Київ, ун-т ім. Б. Грінченка.

Лапшина, І. М., Колеснік, К. А. (2018). Основи вітчизняної дошкільної лінгводидактики. Вінниця: ТОВ Ландо ЛТД.

Богуш, А. М., Крутій, К. Л. (2014). Дошкільна лінґводидактика: словник-довідник: понад 600 термінів, понять та назв. Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД.

Крутій, К. Л. (2013). Використання мультфільмів як засобу розвитку зв’язного мовлення дошкільників. Вихователь-методист дошкільного закладу, 10, 55–65.

Луцан, Н. І. (2006). Теорія і практика розвитку зв’язного мовлення дітей дошкільного віку в мовленнєво-ігровій діяльності. (Дис ... д-ра пед. наук: 13.00.02). Одеса.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-26

Як цитувати

Колеснік, К., Комарівська, Н., Карук, І., & Пахальчук, Н. (2022). РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ ТЕАТРАЛІЗАЦІЇ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(17), 104–115. https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259997

Номер

Розділ

Статті