ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ (2014-2022 рр.)

Автор(и)

  • Руслана Даниляк
  • Наталія Муляр

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259995

Ключові слова:

патріотичне виховання, освітній процес, молодші школярі, війна

Анотація

Проблема патріотичного виховання молодших школярів є надзвичайно актуальною в умовах російсько-української війни. Теорія патріотичного виховання, ключовими словами у якій є «любов», «повага», «турбота», виявляє певні протиріччя з реаліями і «мовою» війни, спростувати які необхідно з урахуванням психолого-педагогічних аспектів реалізації мети і завдань патріотичного виховання в екстремальних умовах.

У працях М. Михальченка, Н. Бібік, О. Савченко, О. Пометун, В. Кременя, І. Беха, О. Вишневського розглянуто теоретичні і практичні аспекти проблеми. Однак у стані розроблення є проблема патріотичного виховання в умовах війни, що й обумовило вибір теми нашої статті. Здійснено психолого-педагогічну характеристику молодшого школяра як «дитини війни»; виявлено особливості сучасного процесу патріотичного виховання; створено його модель тощо. Воєнні умови вимагають індивідуальної роботи з дітьми, які зазнали фізичних чи/та психологічних травм; організації освітнього процесу в наскрізній тематиці патріотичного, оптимістичного світовідчуття.

Посилання

Державний стандарт початкової освіти (Затверджено у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р. № 688). URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-derzhavnog-688.

Загальнонаціональна хвилина мовчання. URL: https://cprppdmr.org.ua/news/.

Козлова, А., Журавель, Т. Що треба знати про посттравматичний стресовий розлад (ПТСР): інформація для батьків. URL: https://www.unicef.org/ukraine/stories/about-post-traumatic-stress-disorder.

Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (Затверджено наказом МОН від 16.06.2015 № 641, редакція від 29.07.2019). URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0641729-15#Text.

Нова українська школа: порадник для вчителя. (2017). Під заг. ред. Бібік Н. М. Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди».

Підтримка батьків і дітей під час війни. URL: https://www.unicef.org/ukraine/parents-children-support-during-military-actions.

Степанов, О. М. (2006). Психологічна енциклопедія. Київ: «Академвидав».

Указ Президента України №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України». URL: https://www.president.gov.ua/documents/1432022-41729.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-26

Як цитувати

Даниляк, Р., & Муляр, Н. (2022). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ (2014-2022 рр.). Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(17), 75–87. https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259995

Номер

Розділ

Статті