ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ВИКЛАДАННЯ МАТЕМАТИКИ НА ФАКУЛЬТЕТАХ ЕКОНОМІКИ УНІВЕРСИТЕТІВ УКРАЇНИ ТА НІМЕЧЧИНИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259983Ключові слова:
вища освіта, математика, предмет, спеціаліст, фах, університет, навчальний курсАнотація
У статті розглянута одна із найактуальніших проблем сучасної вищої освіти України: її конкурентоспроможність на ринку світових освітніх послуг. Наведено основні статистичні дані, щодо ситуації яка відбувається у навчальному просторі провідних країн світу, враховано також результат власного педагогічного досвіду для відповіді на одне із актуальних питань: «Чи відповідає рівень навчання у сучасних українських університетах рівню матеріалу, що пропонують провідні західні університети?» Для цього був проведеним порівняльний аналіз викладання математичних дисциплін на економічних факультетах у Харківському національному університеті ім. В.Н. Каразіна, та International University of Applied Science (Німеччина).
У якості порівняння та для проведення більш незалежного від впливу зовнішніх умов оцінювання було обрано саме фундаментальні дисципліни математичного циклу: «Вища математика», «Теорія ймовірностей», «Математична статистика», та інші. Показано, що тенденція глобалізації, що спостерігається у всьому світи є розповсюдженою і на сучасну вищу освіту. Саме розвиток університетської освіти та її популяризація може вирішити численні проблеми із якими стикаються сьогодні багато країн світу, у тому числі достатня кількість розвинених країн.
Дійсно, існують певні проблеми у цьому напрямку, та як було показано у статті, це стосується більш матеріально-технічного забезпечення університетів. Однак, якщо мова відбувається про викладання фундаментальних курсів, то ситуація є іншою. На прикладі проведеного порівняльного аналізу викладання математичних кусів на економічних факультетах України та Німеччини можна визначити, що не тільки вітчизняні курси не програють, а й навпаки за методикою викладання, та власною структурою є більш кращими ніж відповідні курси у німецькому університеті.
Посилання
Lokshyna, O., Dzhurylo, A., Hlushko, O., & Shparyk, O. (2021). Secondary education reform priorities under globalisation: the case of Ukraine in comparison with China, Germany and Poland. Second International Conference on History, Theory and Methodology of Learning. Section History of Learning and Education. URL: https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/abs/2021/15/shsconf_ichtml2021_01004/shsconf_ichtml2021_01004.html
Matsko, O. (2019). Куда уезжают учиться украинцы. Взято з http://www.dsnews.ua/society/na-moskvu-kuda-uezzhayut-uchitsya-ukraintsy-30012019220000
Roche, J., Bell, L., Galvao, C., Golumbic, Y., Kloetzer, L., Knoben, N., Laakso, M., Lorke, J., Mannion, G., Massetti, L., Mauchline, А., Pata, K., Ruck, A., Tarabara, P., & Winter, S. (2020). Citizen Science, Education and Learning: Challenges and Opportunities. Frontiers in Sociology. Sociological Theory. URL: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fsoc.2020.613814/full
Topchiy, N., Demidov, S., Dergay, N., & Shklyar, S. (2011). Comparative characteristics of the educational systems of Ukraine and the USA. Сравнительная характеристика систем образования Украины и США. Problems and prospects of the development of education: materials of the Intern. scientific conf., 203–205. URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/17/135/
Экспорт образования как глобальный бизнес. Мировое и национальное хозяйство. (2006). URL: https://mirec.mgimo.ru/2006/2006-01/eksport-obrazovania-kak-globalnyj-biznes
Доход Украины от иностранных студентов за период обучения составляет более $ 3 млрд- Минобразования. Бизнес & Финансы (2020). URL: https://ipress.ua/ru/news/dohod_ukrayni_ot_ynostrannih_studentov_za_peryod_obuchenyya_sostavlyaet_bolee_3_mlrd__mynobrazovanyya_315927.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).