ФОРМУВАННЯ ЛІНГВІСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФІЛОЛОГІВ ЧЕРЕЗ МІЖПРЕДМЕТНІ ІНТЕГРАЦІЇ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КУРСУ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ПОЛЬСЬКОЇ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259977Ключові слова:
компетенція, лінгвістична компетентність, міжпредметні інтеграції, іншомовна лексика, запозиченняАнотація
Статтю присвячено питанню застосування принципів міжпредметної інтеграції у вищій школі задля формування лінгвістичної компетентності під час викладання курсів сучасної української літературної мови та польської мови. Розкрито теоретичні та практичні аспекти, що сприяють процесу формування названої компетентності в майбутніх філологів під час вивчення предметів лінгвістичного циклу. Обґрунтовано необхідність застосування принципів міжпредметних зв’язків у закладах вищої освіти. Запропоновано ілюстративний матеріал для впровадження в освітній процес на філологічному факультеті педагогічного закладу вищої освіти під час ознайомлення із матеріалом щодо груп лексики за походженням, зокрема в процесі вивчення запозиченої лексики. Наведено конкретні приклади функціонування запозичень із різних мов у публіцистичній літературі на прикладі мови творів відомого польського письменника Г. Сенкевича.
Посилання
Авшенюк, Н. М., Десятов. Т. М., Дяченко, Л. М., Постригач, Н. О., Пуховська, Л. П., & Сулима, О. В. (2014). Компетентнісний підхід до підготовки педагогів у зарубіжних країнах : теорія та практика : монографія. Кіровоград: Імекс-ЛТД.
Бібік, Н. М. (2004). Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики. Під заг. ред. О. В. Овчарук. Київ: «К.І.С.».
Варзацька, Л. О. (2006). Інтерактивні технології в системі особистісно зорієнтованої освіти. Бібліотека «Дивослово», № 4, 13–20.
Васьківська, Г. (2017). Дидактичні аспекти реалізації міждисциплінарних зв’язків у процесі фахової підготовки студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Освітологічний дискурс, № 3–4, 18–19.
Заскалєта, С., Щербакова, О. (2020). Застосування принципів міжпредметних зв’язків у вищій школі: зарубіжний досвід, Черкаси. Вип. 2 (29), 121–130
Зязюн, І. А. (2005). Філософія педагогічної якості в системі неперервної освіти. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка, № 25, 13–18.
Картава, Ю. К. (2017). Лінгвістична компетентність як важлива складова професіоналізму вчителя-філолога. Соціум. Наука. Культура: матеріали ХІІІ міжнар. наук. інтернет–конф. (25–27січня 2017р.). Взято з http://intkonf.org/kartava-yuk-lingvistichna-kompetentnist-yak-vazhliva-skladova-profesionalizmu-vchitelya-filologa.
Коваль, Т. (2016). Міждисциплінарний контекст педагогічної підготовки майбутнього вчителя-філолога в умовах стрімкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій. Неперервна професійна освіта: теорія і практика, № 3–4, 48–49.
Козловська, І. М. (1999). Дидактична інтегрологія як галузь педагогіки. Шляхи та проблеми входження України в світовий освітянський простір. Вінниця : Універсум. Т. 1.
Конєва, М. З. (2020). Лінгвістична компетентність як важливий складних іншомовної комунікації майбутніх учителів іноземної мови. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації, Том 31 (70) № 1 Ч. 3. https://doi.org/10.32838/2663-6069/2020.1-3/05.
Корнієнко, С. I. (2009) Сутність і основні характеристики лінгвістичної компетентності майбутніх учителів болгарської мови. Т. 4. Взято з http://vuzlib.com/content/view/416.
Микитенко, М. М. (2020). Сутність та структура лінгвістичної компетенції та компетентності майбутніх викладачів англійської мови. Педагогічний альманах, (45), 124–131. https://doi.org/10.37915/pa.vi45.98].
Пастирська, І. Я. (2019). Міжпредметні зв’язки як пропедавтичний етап розвитку інтеграції змісту освіти. Загальна педагогіка та історія педагогіки, Випуск 12, Т. 2.
Руденко, В. Б., Кієнко, Л. П. , Миронюк, Т. Л., & Пахомова, Т. Г. (2014). Формування лінгвістичної компетентності в учнів загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до вимог нових навчальних стандартів: навчально-методичний посібник. Черкаси: ЧОІПОПП.
Сарновська, Н. І. (2016). Формування лінгвосоціокультурної компетентності майбутньго фахівця-міжнародника в процесі вивчення іноземної мови. Молодий вчений, № 4.1 (31.1). Взято з http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/4/188.pdf].
Симоненко, Т. В. (2006). Теорія і практика формування професійної мовно-комунікативної компетенції студентів філологічних факультетів. Черкаси : БРАМА.
Шутова, Л. І. (2013). Формування комунікативної компетентності студентів під час вивчення курсу «Гендерна лінгвістика». Науковий вісник Донбасу, № 2. Взято з http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2013_2_35.
Sienkiewicz, H. (1988). Listy z podróży do Ameryki. Warszawa.
Sienkiewicz, H. (1994). Z wrażeń włoskich. Warszawa.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).