РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ ПЕДАГОГІКИ У КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ ДО РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
Ключові слова:
обдарованість, обдаровані діти, творчі здібності, підготовка до роботи з обдарованими дітьми, слайди «загадки / підказки»Анотація
Статтю присвячено підготовці майбутніх педагогів до розвитку обдарованості дітей. Проаналізовано вимоги до особистості вчителя, завдяки сформованості яких він зможе виявляти потенційно обдарованих учнів і забезпечувати сприятливі умови для їх розвитку. Обдаровані діти є креативними, оригінальними особистостями, з нестандартним мисленням та схильними до дослідництва. Створити індивідуальну траєкторію для їхнього особистісного зростання зможе творчий, критично мислячий та інноваційний педагог.
Розкрито особливості підготовки здобувачів вищої освіти до роботи з обдарованими дітьми, одним із завдань якої є розвиток у студентів творчих здібностей. Показано значення педагогічних дисциплін в употужненні творчого потенціалу майбутніх педагогів. Представлено методичні особливості та досвід розвитку творчих здібностей, креативного мислення студентів під час вивчення історії педагогіки. Презентовано послідовність використання й аналізу під час лекційних занять слайдів «загадок / підказок» з метою розвитку в студентів дивергентного мислення, педагогічної уяви, спостережливості та інтуїції.
Посилання
Демченко, В. В. (2014). Психолого-педагогічні особливості підготовки педагогічних кадрів до роботи з обдарованими дітьми. Освіта та розвиток обдарованої особистості, 9-10 (28-29), 64–67. URL: http://otr.iod.gov.ua/images/pdf/2014/9-10/15.pdf.
Демченко, О. П., Лазаренко, Н. І., Любчак, Л. В. (2021). Інформаційно-комунікаційні технології у підготовці майбутніх педагогів до роботи з обдарованими дітьми. Інформаційні технології і засоби навчання, Том 86 (6), 123–143. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4570/1947.
Демченко, О. П. (2012). Практикум з історії педагогіки : навчально-методичний посібник для викладачів історії педагогіки, на допомогу студентам педагогічних ВНЗ під час самостійного вивчення теоретичних основ, підготовки до семінарських і практичних занять. Київ : Видавничий дім «Слово». 432 с.
Джус, І. (2014). Особливості підготовки вчителів до роботи з обдарованими учнями. Освіта та розвиток обдарованої особистості, 3 (22), 14–18.
Калита, Н. (2015). Підготовка вчителя початкової школи в контексті сучасних освітніх парадигм. Актуальні питання гуманітарних наук. Педагогіка, 14, 265–269. URL: https://dspu.edu.ua/sites/youngsc/AQGS/2015_14/265.
Ковальова, О. А. (2020). Аналіз досвіду Об’єднаних Арабських Еміратів з освіти обдарованих учнів. Освіта та розвиток обдарованої особистості, 1 (76), 88–94. DOI: https://doi.org/10.32405/2309-3935-2020-1(76)-88-94
Коменский, Я. А. (1982). Материнская школа. Избранные педагогические сочинения. Т. 1. Москва.
Музика, О. Л. (2017). Особистісно-ціннісна взаємодія як чинник розвитку педагогічної обдарованості. Актуальні проблеми психології. Психологія обдарованості, 13 (6), 101–110. URL: http://appsychology.org.ua/data/jrn/v6/i13/3.pdf
Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи (2016). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/novaukrainska-shkola-compressed.pdf.
Сухомлинський, В. О. (1976). Духовний світ школяра. Вибрані твори в 5-ти томах. Т.1. Київ : Видавництво «Радянська школа», с. 209–402.
Сухомлинський, В. О. (1976). Листи до сина. Вибрані твори в 5-ти томах. Т.3. Київ: Видавництво «Радянська школа», с. 585–657.
Шемуда, М. Г. (2009). Професійна підготовка вчителя до роботи з обдарованими дітьми. URL: https://sportpedagogy.org.ua/html/journal/2009-04/09smnwgp.pdf.
Croft, L. J. (2003). Teachers of the gifted: Gifted teachers. Handbook of gifted education. Eds. N. Colangelo, G.A. Davis. 3rd ed. Boston-New York-San Francisco.
Dyrda, B. (2013). Kompetencje nauczyciela w pracy z uczniami zdolnymi : wybrane wyniki badań empirycznych nad edukacyjnym wspieraniem rozwoju uczniów zdolnych. Chowann. . Vol. 2, 245–263.
Khalil, М., Accariya, Z. (2016) Identifying “Good” Teachers for Gifted Students. Creative Education, 7, 407–418. URL: http://www.scirp.org/journal/ce .
Specific Educational Measures to Promote all Forms of Giftedness at School in Europe Working: Document June 2006. URL: file:///C:/Users/User/Downloads/EC3212332ENN.en.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).