ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ДО РОБОТИ В КЛАСАХ З ІНКЛЮЗИВНОЮ ОСВІТОЮ

Автор(и)

  • Володимир Бондаренко
  • Надія Вовк

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259973

Ключові слова:

інклюзивна освіта, інклюзивне середовище, діти з особливими освітніми потребами, професійна готовність, психологічна готовність, модель навчання, інтерактивна модель навчання

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність впровадження інклюзивної освіти в навчальний процес загальноосвітньої установи, її інноваційний і творчий характер; визначено особливі освітні потреби у здобувачів середньої освіти з обмеженими можливостями; доведено значущість трудового навчання як одного з основних компонентів освітньої програми закладу; проаналізовано досвід попередників з питання підготовки фахівця до роботи з дітьми із особливими освітніми потребами та виокремлено основні вимоги до його професійної підготовки; проаналізовано загальноприйняті моделі навчання, серед яких виділяють пасивну, активну й інтерактивну та доведено ефективність застосування останньої у роботі з дітьми з ООП; подано особливості організації уроку трудового навчання в інклюзивному класі, які базуються на принципах педагогіки, психології, методики, дидактики, етики тощо.

Посилання

Бербец, Т. (2019). Підготовка майбутніх учителів трудового навчання до роботи в закладах середньої освіти в умовах інклюзії. Актуальні проблеми підготовки вчителя трудового навчання та технологій: теорія, досвід, проблеми, 2, 9–11.

Данілавічютє, Е. (2018). Діти з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі. Особлива дитина: навчання і виховання, 3, 7–19.

Закон України «Про освіту» №38-39, розд.І ст.1. (2017). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#top

Качалова, Т. Формування інклюзивної культури закладу вищої освіти. URL: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/bitstream/123456789/956/1/8.pdf.

Колупаєва, А. (2007). Концептуальні аспекти інклюзивної освіти. Інклюзивна школа: особливості організації та управління. Київ.

Реброва, О. Інклюзивне навчання дітей з комплексними порушеннями розвитку: опитувальник для батьків. URL: https://spp.org.ua/index.php/journal/article/download/128/120.

Садова, І. (2015). Проблеми та перспективи впровадження інклюзивної освіти в Україні. Молодь і ринок, 9, 77–82.

Бондар, К. (Ред.). (2019). Теорія і практика інклюзивної освіти. Кривий Ріг.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-26

Як цитувати

Бондаренко, В., & Вовк, Н. (2022). ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ДО РОБОТИ В КЛАСАХ З ІНКЛЮЗИВНОЮ ОСВІТОЮ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 1(17), 27–35. https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.259973

Номер

Розділ

Статті