РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЄКТНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.16.2021.246368Ключові слова:
позашкільна освіта;, метод проєктів;, проєктна технологія;, освітній процес.Анотація
Статтю присвячено аналізу можливостей реалізації проєктної технології як найбільш розповсюдженого виду дослідницької роботи учнів в системі позашкільної освіти. Авторками доведено, що проєктне навчання в системі позашкільної освіти стимулює і посилює позитивну мотивацію до навчання, оскільки воно: особистісно-орієнтоване, активізує дидактичні підходи – діяльнісне навчання, колабовативне навчання, мозковий штурм, рольові ігри, евристичне та проблемне навчання, дискусії, командне навчання; дозволяє вчитись на власному досвіді та досвіді інших; приносить задоволення учням, які бачать продукт своєї власної праці. У процесі дослідження доведено, що метод проєктів дає можливість залучати до навчального процесу не тільки оперативну й когнітивну сфери, але й емоційну складову особистості учнів.
Посилання
Возна, З. О. (2019). Організація проектної діяльності учнів: навчально-методичний посібник для студентів освітнього ступеня «магістр» денної та заочної форми навчання. Умань : «ВПЦ» Візаві.
Довмантович, Н. Г. (2017). Проектна діяльність як засіб формування самоосвітньої компетентності. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота, (1), 92–95.
Закон України «Про позашкільну освіту» (2000). Позашкільна освіта в Україні (нормативно-правові акти). Київ : НЕНЦ, с. 3–32.
Костенко, Л. Д. (2021). Цифрові технології в сучасній позашкільній освіті. Pedagogical Sciences: Theory and Practice, 2(1), 226–230. DOI 10.26661/2522-4360-2021-1-2-35.
Кулалаєва, Н. (2018). Концептуальні засади проектного професійного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Професійна педагогіка, (17), 14–21.
Купчак, С. Б. (2018). Особливості реалізації проектної технології навчання у початковій школі. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи, (63), 95–98.
Лещенко, І. (2018). Створення інноваційного освітнього простору засобами впровадження інноваційних форм та методів навчання і виховання в умовах позашкільного навчального закладу. Витоки педагогічної майстерності, 21, 113–118.
Підлісна, Н. П. (2020). Методичні рекомендації щодо впровадження інновацій в управлінській діяльності закладом позашкільної освіти. Традиційні та інноваційні підходи до наукових досліджень, 3, 65–66.
Полат, Е. (2006). Метод проектов: история и теория вопроса. Школьные технологии, 6, 43–48.
Пустовіт, Г. (2010). Позашкільна освіта та виховання крізь призму сьогодення. Рідна школа, 3, 28–32.
Сєрих, Л. В. (2018). Методика взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків. Педагогічні науки, 32, 177–184.
Стратегія розвитку позашкільної освіти (2018). Ред. проф. О. В. Биковської. Київ: ІВЦ АЛКОН. Взято з: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/23320/1/Stratehiia%20Rozvytku%20Poz ashkilnoi%20Osvity.pd
Чайковська, Г. (2017). Проектні технології як ефективний засіб формування екологічної культури студентів. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 106–113.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).