ГРУПОВІ НАВЧАЛЬНІ ПРОЄКТИ ЯК СПОСІБ РОЗВИТКУ ДЕМОКРАТИЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ПРИРОДНИЧИХ НАУК

Автор(и)

  • Марина Бутиріна
  • Володимир Перейма
  • Наталія Гусак

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.16.2021.246288

Ключові слова:

модель 5Е;, науковий запит;, конструктивізм;, демократичні компетентності;, групові навчальні проєкти.

Анотація

У статті висвітлено основні етапи конструктивістської моделі навчання «5Е» та їх зміст стосовно навчальної діяльності студентів та спрямовуючої діяльності викладача: залучи – викладач ставить перед студентами завдання або питання, призначене для їх залучення та актуалізації знань з цієї теми, набутих раніше; досліди – за допомогою експериментів або інших взаємодій з інформацією чи матеріалом студенти поглиблюють своє розуміння змісту; поясни – студенти намагаються пояснити те, що вони взнали і випробували, за допомогою викладача; розвий – студенти розвивають своє розуміння проблеми чи завдання, застосовуючи отримані знання в нових подібних ситуаціях; оціни – студенти оцінюють, розмірковують і доводять своє нове розуміння матеріалу. Вивчено та систематизовано зміст діяльності студентів та викладачів під час навчання на основі запитів різного рівня демократичності. У зарубіжних дослідженнях висвітлюється 4 рівні наукових запитів, які мають різний рівень свободи (демократичності): обмежений; структурований; керований; відкритий. Доведена можливість використання методу «5Е» та навчання на основі запитів для формування демократичних компетентностей у студентів під час виконання групових дослідницьких проєктів на природничих дисциплінах.

Посилання

Banchi, H. & Bell R. (2008). The Many Levels of Inquiry. Science and Children, 46 (2), 26–29. URL: http://tltjc.blogspot.com/2011/02/banchi-and-bell-2008-four-levels-of.html

Bantwini, B. D. (2010). How teachers perceive the new curriculum reform: Lessons from a school district in the Eastern Cape. International Journal of Education Development, 30(1), 83–90. DOI: 10.1016/j.ijedudev.2009.06.002.

Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Scotter, P. V., Powell, J. C., Westbrook, A., & Landess, N. (2006). The BSCS Instructional Model: Origins and Effectiveness. A Report Prepared for the Offise of Sciense Education National Institutes of Heals. URL: https://bscs.org/sites/default/files/_legacy/BSCS_5E_Instructional_ Model-Full_Report.pdf

Enhancing Education: A Children’s Producer’s Guide. URL: http://enhancinged.wgbh.org/research /eeeee. html

Kuhn, D. (2005). Education for thinking. Cambridge. MA: Harvard University Press. URL: https://inquiryineducation.wordpress.com/4-levels-of-inquiry/

MacKenzie, T. (2016). Personalized Learning Using the Types of Student Inquiry. Learning Personalized. URL: https://ciel.viu.ca/scholarly-teaching-practice/viu-council-learning-and-teaching-excellence/2016-2017-council-action-groups/types-inquiry.

Бутиріна, М. В. & Тютюнник, О. В. (2019). Методи формування демократичної компетентності на заняттях з природничих дисциплін. Інноваційна педагогіка, Спецвипуск, 48–52.

Бутиріна, М. В. & Скрипниченко, М. І. (2020). Рівні демократичності завдань з дисципліни «Охорона праці в галузі освіти». Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, 1(3), 1, 32–39. DOI: 10.31499/2706-6258.1(3).2020.204100

Пометун, О., Ремех, Т. & Ламах, Е. (2001). Кроки до демократії: уроки громадянської освіти: методичний посібник для позакласних занять. Київ: АПН.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-09

Як цитувати

Бутиріна , М. ., Перейма, В., & Гусак, Н. (2021). ГРУПОВІ НАВЧАЛЬНІ ПРОЄКТИ ЯК СПОСІБ РОЗВИТКУ ДЕМОКРАТИЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ПРИРОДНИЧИХ НАУК. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (16), 98–108. https://doi.org/10.31865/2414-9292.16.2021.246288

Номер

Розділ

Статті