ДИЗАЙН НАВЧАЛЬНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.16.2021.246269Ключові слова:
презентація;, навчальна презентація;, візуальна інформація;, візуалізація навчальної інформації;, принципи компонування графічних засобів;, педагогічна технологія.Анотація
У роботі вивчені теоретичні основи й описані принципи дизайну візуального контенту навчальної презентації як окремої педагогічної технології та проєктно-художнього об’єкта, з урахуванням методичних підходів до організації навчального процесу. Розроблена класифікація типів та різновидів навчальної презентації в умовах різних форм організації навчального процесу, кількісного складу навчальної аудиторії, способу комунікації, рівня підготовленості здобувачів освіти. Проаналізовані типові помилки навчальних презентацій з освітніх платформ та вебсайтів. Виявлені актуальні проблеми й тенденції розвитку дизайну навчальної презентації, з’ясовані загальні принципи компонування окремих слайдів та презентації в цілому. Досліджені й теоретично описані принципи, засоби, методи та принципи проєктно-художнього моделювання навчальної презентації з урахуванням методичних підходів до організації сучасного навчального процесу.
Посилання
Atkinson, R. C. & Shiffrin, R. M. (1968). Chapter: Human memory: A proposed system and its control processes. The psychology of learning and motivation, V.2, New York : Academic Press, 89 – 195.
Боумен, У. (1971). Графическое представление информации. (Graphic Communication, 1968). Перевод с английского А. М. Пашутина. Под редакцией В. Ф. Венда. Москва : Издательство «Мир».
Гордієнко, Т. (6 листопада 2018). Покоління Z радше споживає новини, а не читає їх – дослідниця Хлоя Комбі. URL: https://ms.detector.media/mediaosvita/post/22035/2018-11-06-pokolinnya-z-radshe-spozhivae-novini-a-ne-chitae-ikh-doslidnitsya-khloya-kombi/
Миллер, Дж. А. (1964). Магическое число семь плюс или минус два. О некоторых пределах нашей способности перерабатывать информацию. (англ. The Magical Number Seven, Plus or Minus Two: Some Limits on our Capacity for Processing Information. Psychological Review. 1956). Инженерная психология. Под редакцией Д. Ю. Панова и В. П. Зинченко. Москва. 564 – 581. URL: https://www.ebbinghaus.ru/wp-content/uploads/2010/02/Miller_564-580.pdf
Пронькина, А. Н. (2020). Трансформация памяти в условиях информационного насыщения. Философия науки и техники, 25 (1), 110–124.
Ривкінд, Й. Я. (2017). Інформатика : підручник для 9-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ : Генеза.
Скрипачеко, Т. В. (2018). Психологічні особливості інформаційного стресу. Проблеми сучасної психології, 1(13), 153–158.
Сімончук, О. (12 листопада 2018). Покоління Z: Як зрозуміти сучасну молодь. URL.: https://osvitoria.media/experience/pokolinnya-z-yak-zrozumity-suchasnu-molod/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).