РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Артем Коркішко
  • Марина Калмикова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.15.2021.243004

Ключові слова:

цифровізація освіти, цифрові технології, критичне мислення, медіаосвіта, інформаційно-цифрова компетентність

Анотація

У статті проаналізовано можливості використання цифрових технологій для розвитку критичного мислення старшокласників у процесі проєктної діяльності й на уроках вивчення філологічних дисциплін. Визначено взаємозв’язок між залученням старшокласників до використання цифрових технологій у процесі навчання й розвитком здатності учнів працювати з інформаційним потоком, формулювати власну точку зору на основі усвідомлення різноманітного досвіду, ідей та уявлень; розв’язувати проблеми; займатися власною освітою й визначати індивідуальну освітню траєкторію; розвивати вміння співробітничати й працювати в групі, здатність будувати конструктивні стосунки з іншими людьми. Актуалізовано необхідність пошуку більш ефективних шляхів впровадження цифровізації як комплексу інструментів, що оптимізують навчання, забезпечують персоналізацію освітніх процесів.

Посилання

Волошенюк, О. В. і Іванов, В. Ф. (Ред.). (2013). Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник. Київ, Україна: Центр Вільної Преси.

Закон України «Про освіту». № 2145-19. (2017, 5 вересня). Взято з http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.

Карплюк, С.О. (2019) Особливості цифровізації освітнього процесу у вищій школі. Інформаційно-цифровий освітній простір України: трансформаційні процеси і перспективи розвитку. Матеріали методологічного семінару НАПН України. 4 квітня 2019 р. (С.188–197). Київ.

Концепція «Нова українська школа». (2016, 27 жовтня). Взято з http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html

Концепція цифрової трансформації освіти і науки на період до 2026 року (проєкт). (2021, 25 травня). Взято з https://mon.gov.ua/ua/news/koncepciya-cifrovoyi-transformaciyi-osviti-i-nauki-mon-zaproshuye-do-gromadskogo-obgovorennya

Кучерак, І. В. (2020). Цифровізація та її впив на освітній простір у контексті формування ключових компетентностей. Інноваційна педагогіка, 22(2), 91–94. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/22-2.20

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-21

Як цитувати

Коркішко , А. ., & Калмикова, М. . (2021). РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ЗАСТОСУВАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (15), 187–193. https://doi.org/10.31865/2414-9292.15.2021.243004