ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ОСІБ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ

Автор(и)

  • Лілія Потапюк
  • Оксана Димарчук

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.15.2021.243001

Ключові слова:

інклюзивна освіта, цифрові технології, інформаційно-комунікаційні технології, програмне та апаратне забезпечення, особи з порушеннями зору

Анотація

Необхідною умовою надання якісної освіти особам з особливими освітніми потребами є усунення перешкод до навчання і організація освітнього процесу з урахуванням індивідуальних потреб учнів. Створення сприятливих умов навчання для таких учнів може бути досягнуто на основі використання відповідних методів в навчальному процесі, а також забезпечення доступності інформаційних ресурсів і технологій. У статті зосереджена увага на основних особливостях та шляхах використання інформаційно-комунікаційних технологій в інклюзивній освіті, а також зосереджено увагу на основні принципи навчання дітей з порушеннями зору. Проаналізовано вплив цифрових технологій на розвиток дітей з порушеннями зору, представлено перелік технологій, що використовуються для навчання дітей з порушеннями зору. Виділено методичні цілі використання програмних засобів в організації освітнього процесу.

Посилання

Pacheco, E., Lips, M., & Yoong, P. (2018). Transition 2.0: Digital Technologies, Higher Education, and Vision Impairment. The Internet and Higher Education, 37, 1–10.

Silman, F., Yaratan, H, & Karanfiller, T. (2017). Use of Assistive Technology for Teaching-Learning and Administrative Processes for the Visually Impaired People. EURASIA Journal of Mathematics Science and Technology Education, 13 (8), 4805–4813.

Eligi, I., & Mwantimwa, K. (2017). ICT Accessibility and Usability to Support Learning of Visually-Impaired Students in Tanzania. International Journal of Education and Development Using Information and Communication Technology, 13 (2), 87–102.

Cranmer, S. J. (2017). Disabled Children and Young People’s Uses and Experiences of Digital Technologies for Learning. Retrieved from https://eprints.lancs.ac.uk/id/eprint/88991/4/Disabled_children_final_report_30.11.17.pdf

Борисенко, Л. Л. (2016). Впровадження засобів ІКТ в інклюзивну освіту. Система надання освіти дітям з особливими потребами в умовах сучасного навчального закладу: матеріали Всеукраїн. наук.-практ. конф., м. Лисичанськ, 14 грудня 2016 року.). Лисичанськ: ФОП Пронькіна К.В., 26–28.

Запорожченко, Ю. Г. (2013). Використання засобів ІКТ для підвищення якості інклюзивної освіти. Інформаційні технології в освіті, 15, 138–145.

Миркаримова, Ч. М. (2017). Информационные технологии в инклюзивном образовании. Academy, 6 (21). Взято з https://cyberleninka.ru/article/n/informatsionnye-tehnologii-v-inklyuzivnom-obrazovanii.

Мотуз, Т., Пасічник, Л., & Баранець, Я. (2021). Інформаційно-комунікаційні технології в інклюзивному середовищі закладу освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, 2, 172–181.

Никитина, И. В. (2018). Электронные образовательные ресурсы для дистанционного изучения географии в 7-х классах обучающимися с нарушением зрения. Красноярск: СФУ.

Потапюк, Л. М., & Димарчук, О. В. (2021). Асистивні технології як допоміжні засоби організації навчання осіб з вадами зору. Інженерні та освітні технології, 9 (1), 8–18.

Роберт, И. В. (б. д.). Информатизация образования как новая область педагогического знания. Портал информатизации образования. Взято з http://portalsga.ru/data/2812.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-21

Як цитувати

Потапюк, Л. ., & Димарчук, О. . (2021). ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ОСІБ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (15), 163–173. https://doi.org/10.31865/2414-9292.15.2021.243001