ТРУДНОЩІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТАРШОКЛАСНИКІВ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

  • Оксана Лях

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.15.2021.242954

Ключові слова:

навчання, англійська мова, середня школа, старшокласники, дистанційне навчання, труднощі

Анотація

Весною 2020 року перед системою освіти України постав новий виклик у вигляді дистанційного навчання на всіх ланках освіти. Причиною стала всесвітня пандемія COVID-19, яка вразила всі сфери життя людства.

Раніше проблеми та переваги дистанційного навчання вивчали українські науковці П. Дмитренко, І. Кузьміна, В. Кухаренко, В. Олійник, Ю. Пасічник, О. Рибалко, Н. Сиротенко, П. Стефаненко та ін. Всі вони досліджували особливості дистанційного навчання студентів. Це можна пояснити тим, що однією з основних вимог до такої форми навчання є вміння вчитися самостійно, стійка мотивація та сильна самоорганізація.

Темою наукової роботи стали труднощі навчання англійської мови старшокласників у закладах загальної середньої освіти України в умовах дистанційного освітнього процесу.

У статті описані труднощі, що виникли під час викладання англійської мови старшокласникам. Так, вчителі та старшокласники стикалися з труднощами технічного (проблеми з технікою та Інтернетом), організаційного (недотримання он-лайн розкладу, порушення розпорядку дня, невчасна здача завдань) та психологічного (втома, ізоляція, обмеження живого спілкування) характеру.

У роботі подані рекомендації щодо подолання труднощів дистанційного навчання, а саме поєднання синхронної та асинхронної взаємодії з чітким зазначенням всіх термінів, навчальних посібників, платформ, додаткових ресурсів, шляхів додаткового зв’язку з урахуванням можливих технічних та особистих труднощів; тісна взаємодія з батьками. Необхідно пояснювати хід та особливості дистанційного навчального процесу, завдання, вимоги та чіткі терміни не тільки учням, але і батькам, щоб ті допомагали своїм дітям організувати свій час та простір для плідної роботи; якщо в учня немає доступу до цифрових технологій, доцільно повідомити йому перелік тем, послідовність їх вивчення за наявним в учня підручником, а також перелік завдань, які необхідно виконати для досягнення передбачених результатів навчання. Якщо є змога, відбувається комунікація телефоном чи електронною поштою, проте основну частину навчальної діяльності учень здійснює самостійно.

Отже, у статті визначені основні труднощі, що виникали в процесі навчання старшокласників англійської мови (технічні, організаційні, психологічні) та окреслені можливості їх подолання. Наголошено, що велику роль у вирішенні труднощів відіграють вчителі.

Посилання

COVID-19: 10 Recommendations to Plan Distance Learning Solutions. (2020, March 6). Retrieved from https://en.unesco.org/news/covid-19-10-recommendations-plan-distance-learning-solutions.

Resources for Supporting Children’s Emotional Well-Being During the COVID-19 Pandemic. UNICEF. (b.d.). Retrieved from https://www.unicef.org/ukraine/mental-health/teens-emotional-support.

Zvyniatskivska, Z. (2020). Organization of Distance Learning at School: guidelines. Kyiv, Ukraine. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna% 20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf.

Curricula in Foreign Languages for Secondary Schools and Specialized Schools with In-depth Study of Foreign Languages 10 - 11 grades. The Programs are Approved by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine № 804. (2017, June 7). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/inozemni-movi-10-11-19.09.2017.pdf.

Regulations on Distance Learning. Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine from 25.04.2-13 № 466. (2013, April 25). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-21

Як цитувати

Лях, О. (2021). ТРУДНОЩІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТАРШОКЛАСНИКІВ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (15), 114–121. https://doi.org/10.31865/2414-9292.15.2021.242954