ПРОЄКТУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ЛІНГВООСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ УЧНІВ В УМОВАХ ПЕРЕХОДУ ДО НОВОГО ПОКОЛІННЯ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ БАЗОВОЇ І ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.15.2021.242940Ключові слова:
проєктування іншомовної лінгвоосвітньої траєкторії, моделі організації навчання, індивідуальна освітня траєкторія, персоніфіковане навчання, акметраєкторія, індивідуальний навчальний план, дистанційне навчання, мовна особистість учняАнотація
Статтю присвячено аналізу моделей організації навчання (індивідуально-орієнтованої, персоналізованої, акмеологічної), які вибудовуються з урахуванням індивідуальних особливостей кожного учня і передбачають створення умов для проєктування іншомовної індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури подано визначення індивідуальних освітніх траєкторій. Виділено й охарактеризовано напрямки реалізації індивідуальних освітніх траєкторій; розглянуто принципи їх побудови, фази реалізації, а також індивідуальні психологічні особливості учня, що визначають індивідуальну освітню траєкторію. В якості універсального методу дослідження запропоновано використання моделювання з акцентом на акмеологічний підхід із розглядом системності в якості основного методологічного принципу, а також дистанційного навчання як інноваційної технології, що ґрунтується на особливій організації та взаємодії і потребує комплексного підходу. Паралельно з моделюванням процесу навчання виявлено необхідність моделювання процесу формування мовної особистості учня, що забезпечує оптимальне проєктування лінгвоосвітньої траєкторії в умовах переходу до нового покоління Державних освітніх стандартів.
Посилання
Амонашвили, Ш. А. (1996). Размышления о гуманной педагогике. Москва: Издат. дом Шалвы Амонашвили.
Асмолов, А. Г. (1995). Стратегия развития вариативного образования: мифы и реальность. Магистр, 1, 23–27.
Бодик, О., Тюкалова, І. (2020). Акмеологічний підхід до побудови іншомовної лінгвоосвітньої траєкторії учнів. В Ю. Федорова (Ред.), The content of philological education in the system of English teachers and philologists professional training (с. 23–48). Sofia: VUZF Publishing House «St. Grigorii Bogoslov».
Гершунский, Б. С. (1998). Философия образования для ХХI века: (в поисках практико-ориентированных образовательных концепций). Москва: Совершенство.
Грищенко, М. (Ред.). (2016). Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. Київ. Взято з https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.
Клименко, Л. П. (2019). Чому персоналізація освіти важлива? На допомогу методисту, 5, 1–9.
Леушина, И. В. Акмеологический подход к построению лингвообразовательной траектории студента вуза. Язык и культура, 42, 198–213. DOI: 10.17223/19996195/42/12.
Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти. № 898. (2020). Взято з https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898.
Про освіту. № 2145-VIII. (2017). Взято з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
Про основні компетенції для навчання протягом усього життя. 2006/962/ЄС. (2006). Взято з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975#Text.
Робінсон, К. і Ароніка, Л. (2018). Школа майбутнього. Львів: Літопис.
Романов, І. Р. (2017). Метод-кейсів: перспективи використання у навчанні майбутніх правознавців англійської мови. Молодий вчений, 10, 529–534.
Стаднiй, А. (2020). Моделі дистанційного навчання. Актуальні питання гуманітарних наук, 4 (29), 151–156.
Хуторской, А. В. (2005). Методика личностно-ориентированного обучения. Как обучать всех по-разному? Москва: Изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС.
Якиманская, И. С. (1994). Требования к учебным программам, ориентированным на личностное развитие школьников. Вопросы психологии, 2, 64–67.
Якименко, С. С. (2015). Інноваційні освітні технології у вивченні англійської мови. Англійська мова та література, 25–26 (467–468), 2–4.
Якубов, С. (2016). Персоналізоване навчання в загальноосвітній школі: основні визначення та шлях до впровадження. Директор школи, 9(117), 59–72.
Benson, S. (2013, August). What is personalized learning? A working draft. Retrieved from https://scottebenson.wordpress.com/2013/08/06/what-is-personalized-learning/.
Branetska, M. S. & Kovnir, O. I. (2016). Acmeological Approach in the English Teaching of Civil Servants. Педагогічний альманах, 32, 205–209.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).