ДЕМОКРАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ: ДОСВІД УНІВЕРСИТЕТІВ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.237154Ключові слова:
вища освіта, демократія, професійна підготовка педагогів, міжнародний проєкт, демократичний освітній простірАнотація
Статтю присвячено актуальній проблемі розвитку вищої освіти України – її демократизації. Визначено роль демократичного освітнього середовища як невід’ємної частини інноваційного потенціалу, що створює певні передумови для інноваційної діяльності закладу вищої освіти. Описано міжнародний проєкт «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні, Норвегії та Палестині» та особливості участі в ньому представників університетів України. Детально представлено досвід університетів-учасників проєкту з розбудови демократичного освітнього простору в закладах вищої освіти, презентований на міжнародній підсумковій конференції «Демократія та освіта: викладання та навчання демократії в початковій школі та педагогічній освіті».
Посилання
Жижко, Т.А. (2019). Місце демократії в університетській освіті. Вісник ХНПУ імені ГС Сковороди «Філософія», (42), 207–217.
Лебедик, Л.В. (2020). Формування громадянської культури особистості через якість демократичного середовища закладу освіти. Формування громадянської культури в Новій українській школі: традиційні та інноваційні практики: збірник матеріалів конференції. За заг. ред. Г.Л. Єфремової, С.М. Луценко, Л.П. Івашини. Суми: РВВ СОІППО 2020, 296–301.
Матусевич, T., & Колесник, Л. (2019). Демократія в освіті: ідеальне буття чи педагогічна реальність? Філософія освіти. Philosophy of Education, 24(1), 115–127. https://doi.org/10.31874/2309-1606-2019-24-1-115-127.
Чижевський, Б.Г. (2021). Методологічні засади демократичного управління закладом освіти. Освітня аналітика України, 1, 5–20. DOI: 10.32987/2617-8532-2021-1-5-20.
Biseth, H. (2018). Norwegian Teacher Educators. Attentiveness to Democracy and their Practices. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 17 (7), 26–42, URL: https://doi.org/10.26803/ijlter.17.7.2
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).