ВИВЧЕННЯ «СВІТУ ДЗЕРКАЛ» НА ОСНОВІ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • Юлія Лимарєва
  • Лариса Бєлошапка
  • Олександр Бєлошапка

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236886

Ключові слова:

міжпредметні зв’язки, практичність, дзеркало, симетрія, технологічний процес, логічний зв’язок, навчання, самоосвіта, професійна орієнтація

Анотація

У статті розглянуто проблему формування комплексних знань старшокласників на основі міжпредметних зав’язків та професійної орієнтації. На прикладі нестандартного уроку-конференції «Світ дзеркал» висвітлено практичні можливості організації навчання фізиці з урахуванням спектру інтересів звичайного різнорівневого учнівського колективу. Врахування інтересів та здібностей учнів, а також їх залучення до посильної активної участі у підготовці та проведенні навчального заняття забезпечує усвідомлення й глибше розуміння важливості розглядуваної на уроці проблеми та необхідність використання суміжних знань для подальшого її дослідження або загальної обізнаності особистості. Посильність практичних завдань та їх невідривний зв'язок із життям та побутом є переконливим доказом доцільності вивчення фізики як загальноосвітньої навчальної дисципліни у закладах загальної середньої освіти.

Посилання

Вокер, Т. (2018). Як навчають у Фінляндії. Найкраща шкільна освіта. Н. Лавської (Перекл.). Київ, Україна: Видавнича група КМ-Б.

Волкова, Н.П. (2006). Професійно-педагогічна комунікація. Київ, Україна: Видавництво: ВЦ «Академія».

Гавриш, І.В. (2006). Теоретико-методологічні основи формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Луганськ, Україна.

Гуревич, Р.С. (2014). Компетентнісний підхід у професійно-педагогічній освіті. Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації: Методол. семінар Нац. акад. пед. наук України. (Ч.2, с.137–143). Київ, Україна: Ін-т обдарованої дитини НАПН України.

Демидюк, О.В. (2007). Нетрадиційні уроки фізики в школі: Навчальний посібник для фізичних спеціальностей. – Житомир, Україна: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка.

Дубасенюк, О.А. (2010). Компетентнісний підхід у професійній підготовці вчителя. Формування естетичної компетентності особистості засобами народознавства. 10–16. Житомир, Україна: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка.

Ненашев, І.Ю. (2005). Нестандартні уроки. Харків, Україна: Вид. група «Основа».

Остапчук, О.Є. (2004). Діяльність учителя: готовність до інновацій. Кривий Ріг, Україна: ПП «Іріда».

Сметанський, М.І. (2000). Методологічні засади активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Шлях освіти, 4, 9–13.

Старощук, В.А. (2004). Дванадцять кроків до майстерності. Харків, Україна: Вид. група «Основа».

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-12

Як цитувати

Лимарєва, Ю., Бєлошапка, Л., & Бєлошапка, О. (2021). ВИВЧЕННЯ «СВІТУ ДЗЕРКАЛ» НА ОСНОВІ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ СТАРШОКЛАСНИКІВ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(14), 115–128. https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236886

Номер

Розділ

Статті