ВИВЧЕННЯ «СВІТУ ДЗЕРКАЛ» НА ОСНОВІ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖПРЕДМЕТНИХ ЗВ’ЯЗКІВ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ СТАРШОКЛАСНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236886Ключові слова:
міжпредметні зв’язки, практичність, дзеркало, симетрія, технологічний процес, логічний зв’язок, навчання, самоосвіта, професійна орієнтаціяАнотація
У статті розглянуто проблему формування комплексних знань старшокласників на основі міжпредметних зав’язків та професійної орієнтації. На прикладі нестандартного уроку-конференції «Світ дзеркал» висвітлено практичні можливості організації навчання фізиці з урахуванням спектру інтересів звичайного різнорівневого учнівського колективу. Врахування інтересів та здібностей учнів, а також їх залучення до посильної активної участі у підготовці та проведенні навчального заняття забезпечує усвідомлення й глибше розуміння важливості розглядуваної на уроці проблеми та необхідність використання суміжних знань для подальшого її дослідження або загальної обізнаності особистості. Посильність практичних завдань та їх невідривний зв'язок із життям та побутом є переконливим доказом доцільності вивчення фізики як загальноосвітньої навчальної дисципліни у закладах загальної середньої освіти.
Посилання
Вокер, Т. (2018). Як навчають у Фінляндії. Найкраща шкільна освіта. Н. Лавської (Перекл.). Київ, Україна: Видавнича група КМ-Б.
Волкова, Н.П. (2006). Професійно-педагогічна комунікація. Київ, Україна: Видавництво: ВЦ «Академія».
Гавриш, І.В. (2006). Теоретико-методологічні основи формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Луганськ, Україна.
Гуревич, Р.С. (2014). Компетентнісний підхід у професійно-педагогічній освіті. Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації: Методол. семінар Нац. акад. пед. наук України. (Ч.2, с.137–143). Київ, Україна: Ін-т обдарованої дитини НАПН України.
Демидюк, О.В. (2007). Нетрадиційні уроки фізики в школі: Навчальний посібник для фізичних спеціальностей. – Житомир, Україна: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка.
Дубасенюк, О.А. (2010). Компетентнісний підхід у професійній підготовці вчителя. Формування естетичної компетентності особистості засобами народознавства. 10–16. Житомир, Україна: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка.
Ненашев, І.Ю. (2005). Нестандартні уроки. Харків, Україна: Вид. група «Основа».
Остапчук, О.Є. (2004). Діяльність учителя: готовність до інновацій. Кривий Ріг, Україна: ПП «Іріда».
Сметанський, М.І. (2000). Методологічні засади активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Шлях освіти, 4, 9–13.
Старощук, В.А. (2004). Дванадцять кроків до майстерності. Харків, Україна: Вид. група «Основа».
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).