СПЕЦИФІКА МОДЕЛІ ПРОЄКТУВАННЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236875Ключові слова:
проєктування цифрових освітніх технологій, навчання майбутніх учителів початкової школи, цифрова компетентність, теорія множинних інтелектів, ключові вміння XXІ століттяАнотація
У статті представлено модель проєктування цифрових освітніх технологій у навчанні майбутніх учителів початкової школи. Розроблена модель містить цільовий, змістово-технологічний, операційно-технологічний та результативний складники. Зазначено, що процедура проєктування цифрової освітньої технології полягає у визначенні її можливостей щодо розвитку когнітивних, креативних, комунікативних та колаборативних умінь кожного здобувача відповідно до його особистого інтелектуального профілю. Визначено специфіку моделі, яка полягає в тому, що в ході навчання майбутніх учителів початкової школи проєктування цифрових освітніх технологій створюється змішане навчальне середовище, у якому розкриваються особистісні здібності кожного учасника. Варіативність моделі виявляється в можливостях її використання в ході вивчення однієї чи кількох дисциплін або в ході реалізації міждисциплінарних проєктів, а також у специфіці визначених для використання цифрових освітніх технологій.
Посилання
Биков, В., Лещенко, М., Тимчук, Л. (2017). Цифрова гуманістична педагогіка. Київ: САММІТ-КНИГА.
Гаврілова, Л.Г. (2016). Система формування професійної компетентності майбутніх учителів музики засобами мультимедійних технологій. Слов’янськ: Друкарський двір.
Гарднер, Г. (2007). Структура разума: теория множественного интеллекта. Москва: ООО «И.Д. Вильяме».
Глазунова, О.Г. (2015). Теоретико-методичні засади проєктування та використання системи електронного навчання майбутніх фахівців з інформаційних технологій в університетах аграрного профілю. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Київ.
Лещенко, М. (2014). Методологічні засади підготовки майбутніх учителів до творення позитивної педагогічної реальності засобами ІКТ. Гуманізація навчально-виховного процесу, Вип. LXIX, 5–13.
Карташова, Л.А. (2011). Система навчання інформаційних технологій майбутніх вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін. Луцьк: СПД Гадяк ЖВ, друкарня «Волиньполіграф».
Овчарук, О.В. (2020). Сучасні підходи до розвитку цифрової компетентності людини та цифрового громадянства в європейських країнах. Інформаційні технології і засоби навчання, №2, Т.76, 1–13. https://doi.org/10.33407/itlt.v76i2.3526
Спірін, О.М. (2009). Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики. Інформаційні технології і засоби навчання, 5 (13). URL: http://ime.edu-ua.net/em13/emg.html
Тимчук, Л. (2017) Теоретико-методичні засади проєктування цифрових наративів у навчанні майбутніх магістрів освіти. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Київ.
Топольник, Я.В. (2019). Система інформаційно-комунікаційної підтримки наукових досліджень майбутніх магістрів і докторів філософії в галузі освіти. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Старобільськ.
Шишкіна, М.П. (2016). Теоретико-методичні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого освітньо-наукового середовища вищого навчального закладу. (Дис. д-ра пед. наук). Київ.
Ala-Mutka, K., Punie, Y., Redecker, C. (2008). Digital Competence for Lifelong Learning. Policy Brief. URL: DOI: 10.13140/RG.2.2.17285.78567
Bergstrom, P., Granberg, C. (2007) Process diaries: Formative and Summative assessment in on-line courses. Advanced Principles of Effective e-learning / ed. Nicole A. Buzzetto-More, 245–266. URL: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/rt/printerFriendl/816/1544
Ferrari, A. (2012) Digital Competence in Practice: An Analysis of Frameworks. Luxembourg: Publications Office of the European Union. URL: http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC68116.pdf
Morze, N., Gladun, M., Vember,, V., Buinytska O. (2018). Building the digital competence teacher profile by innovative teaching instruments. Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University.
Vuorikari, R., Punie, Y., Carretero Gomez, S., Van den Brande G.(2016) DigComp 2.0 : The Digital Competence Framework for Citizens. Update Phase 1 : the Conceptual Reference Model. Office of the European Union. DOI: 10.2791/11517.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).