ДЕМОКРАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЯК ВІДПОВІДЬ НА ВИКЛИКИ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Іван Силадій

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236866

Ключові слова:

людина, освіта, культура, демократія, виховання, гуманізм

Анотація

Сучасний світ (зовнішній і внутрішній) стає все більш демократичним, гуманістичним, орієнтованим на людину. І хоча локальні війни ведуться в різних регіонах світу, включаючи Україну, демократизація світу стає все більш помітною реальністю. Відповідні процеси відбуваються і в Україні. Вони визначають необхідність використання новітніх підходів до освіти як головного механізму підготовки людини до життя в майбутньому демократичному суспільстві. Звичайно, освіту для демократії потрібно переформатувати: вона сама повинна стати демократичною. Демократизація освіти є основною тенденцією її модернізації в епоху глобалізації. Основне завдання полягає в запобіганні загрозам та створенні сприятливих умов для позитивного впливу. У відповідь на виклики глобалізації пропонується розвиток національної ідеї освіти, зміст якої полягає у збереженні та примноженні національних освітніх традицій.

Посилання

Каленюк, І. С., Куклін, О. В., Ямковий, В. А. (2015). Сучасні ризики розвитку вищої освіти в Україні. Економіка України, 2 (639), 70–83.

Петрович, О. Г. (2010). Современное российское высшее образование в условиях глобализации. (Автореферат кандидатской диссертации). Саратов.

Воронкова, В. Г. (2012). Теоретичні та методологічні засади розвитку сучасного суспільства в умовах синергетичної глобалізації. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії, 50, 21–34.

Андріяш, В. І. (2013). Державна етнополітика України в умовах глобалізації. Миколаїв: Видавництво БДУ.

Саркісян, Т. Н. (2014). До питання модернізації освіти. Європейський науковий огляд, 3–4, 89–92.

Кореневский, А. В., Узнародов, И. М. (2010). Модернизация образования: индивидуализация междисциплинарности. Высшее образование в России, 11, 113–118.

Каленюк, І. С. (2009). Університети в координатах глобального розвитку. Вища школа, 9, 5–11.

Кремень, В. Г. (2010). Філософія антропоцентризму в освітньому просторі. Київ: «Знання» про Україну.

Яцейко, М. (2009). Демократизація як закономірність модернізації освіти в умовах глобалізації. (Автореферат кандидатської дисертації). Київ.

Рябенко, Є. (2010). Особливості побудови соціальної держави в Україні шляхом освіти. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії, 40, 146–154.

Яковець, В. (2014). Виклики глобалізації та стратегічні цілі реформи освіти в Україні. Теорія та методи управління освітою, 3.

Стасюк, Г. (2008). Освіта як фактор державотворення. (Автореферат кандидатської дисертації). Київ.

Куріто, О. В. (2012). Методологія розуміння аксіології в сучасній філософії освіти. Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії, 1, 78–83.

Тоффлер, Е. (1999). Третья волна. Москва: Издательство АСТ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-12

Як цитувати

Силадій, І. (2021). ДЕМОКРАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ ЯК ВІДПОВІДЬ НА ВИКЛИКИ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(14), 35–43. https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236866

Номер

Розділ

Статті