ФОРМУВАННЯ ДЕМОКРАТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ: ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236863

Ключові слова:

демократія, цінності, майбутні педагоги, професійна освіта, самоосвіта, самовиховання, розвиток, компетентність, освіта

Анотація

У статті наголошено на значенні освіти у життєдіяльності людини; її тісному зв’язку з демократією та її розбудовою. Проаналізовано особливості організації навчально-виховного процесу закладів вищої освіти через демократію і задля демократії. Виокремлено основні чинники впливу на розвиток позитивних рис та якостей, базових умінь та навичок, компетентностей майбутніх учителів; формування їх демократичних цінностей. Здійснено оцінку основних мотивів професійного вибору та підготовки студентів на різних етапах дослідження; вивчення ціннісних пріоритетів. Діагностовано освітнє середовище закладу вищої освіти щодо організації навчально-виховного процесу на засадах демократії; розмежовано професійні та особистісні інтереси та потреби здобувачів вищої освіти. Апробовано різні форми, прийоми, методи організації, технології навчання студентів; встановлено найбільш ефективні із них щодо формування демократичних цінностей.

Посилання

Кавалеров, А.А. (2001). Цінність у соціокультурній трансформації. Одеса: Астропринт.

Скок, М.А. (2002). Ціннісні орієнтації особистості сучасного студента. Вісник Чернігівського ДПУ імені Т. Шевченка. Серія: Психологічні науки, Вип. 11, 128–132.

Шапошнікова, І. (2013). Формування ціннісних орієнтацій сучасної української молоді. Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики, Вип.57, 181–187.

Щербак, І. (2017). Демократичні цінності населення України: структура та фактори формування. Вісник Київського національного ун-ту ім. Т. Шевченка, № 1(8), 66–67.

The Nature of Human Values. M. Rokeach (1973). N.Y.; London: Free Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-12

Як цитувати

Матвеєва, Н. ., & Матішак, М. (2021). ФОРМУВАННЯ ДЕМОКРАТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ: ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(14), 24–34. https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236863

Номер

Розділ

Статті