РОБОТА З МЕДІАТЕКСТОМ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ ЯК МЕТОД ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236601

Ключові слова:

початкова школа;, медіатекст;, медіакомпетентність;, мовно-літературна освітня галузь.

Анотація

У статті проаналізовано роль і можливості використання медіатекстів на уроках мовно-літературної освітньої галузі з метою формування медіаграмотності учнів початкової школи. Доведено, що проблема формування медіаграмотності молодших школярів є актуальним питанням не лише для вищої освіти в Україні, а й в інших країнах. У статті проаналізовано Типову програму нової української школи, яка пропонує змістову лінію «Досліджуємо медіа» і визначає обсяг знань, умінь і навичок учнів у роботі з медіа.

Автори зазначають, що учні початкової школи в медіапросторі натрапляють на цілу низку різноманітних медіатекстів, які можна класифікувати за джерелом сприймання інформації (візуальні, аудіальні, аудіовізуальні), за характером впливу (текст-схема, символ, ілюстрація, алгоритм, інструкція, текс-тест). Зауважено, що використання медіазасобів на уроках української мови, літературного читання допомагає активізувати навчальну діяльність, дозволяє урізноманітнювати освітній процес, підвищує якість та результативність уроку, робить його яскравішим, більш емоційно та інформаційно насиченим.

Посилання

Бакка, Т., Голощапова, В., Дегтярьова, Г., Євтушенко, Р., Іванова, І., Крамаровська, С. (2017). Медіаграмотність та критичне мислення в початковій школі. За ред. Волошенюк О., Дегтярьової Г., Іванова В. Київ : ЦВП, АУП.

Добросклонская, Т. (2005). Медиатекст: теория и методы изучения. Вестник Московского университета. Журналистика, 10, 28 – 34.

Маслова, Н. (2002). Ноосферное образование. Москва.

Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін. (2016). За ред. В. Іванова, О. Волошенюк, О. Мокрогуза. Київ : ЦВП, АУП.

Старагіна, І.П. (2020). Нова українська школа: методика формування умінь з медіаграмотності на заняттях з предметів мовно-літературної галузі в початковій школі. За ред. О. Волошенюк, В. Іванова. Київ : ЦВП, АУП.

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом О. Я. Савченко 1-2 класи (2019). Київ: КабМін України.

Черешнюк, І.О. (2016). Методичні рекомендації використання медіатехнологій в початковій школі. URL: http://www.osvita-verh.dp.ua/files/2016/Media.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-06

Як цитувати

Єфіменко , А. ., & Ішутіна, О. . (2021). РОБОТА З МЕДІАТЕКСТОМ НА УРОКАХ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ ЯК МЕТОД ФОРМУВАННЯ МЕДІАГРАМОТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 1(14), 125–132. https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236601

Номер

Розділ

Статті