КУЛЬТУРА ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ-ФІЛОЛОГА ЗАСОБАМИ ІНТЕГРАЦІЇ В ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236460Ключові слова:
культура, саморозвиток, професійний саморозвиток, інтегроване навчання, комплексний підхід до навчання й виховання, українське монументальне мистецтво, мозаїки, естетичне виховання, культурна компетентністьАнотація
У статті розглянуто проблему формування культури професійного саморозвитку вчителя-філолога засобами інтегрованого навчання, наведено приклади застосування краєзнавчого матеріалу, зокрема твори монументального мистецтва, художню цінність яких було визнано провідними українськими митцями образотворчого мистецтва, розкрито поняття: «культура», саморозвиток, «професійний саморозвиток», «інтегроване навчання». Пропонуються варіанти залучення педагогів у системі післядипломної педагогічної освіти до самоосвітньої діяльності через дослідження мозаїчних панно, створених групою київських художників-монументалістів у шістдесятих роках двадцятого століття на Донеччині. На підставі здійсненого теоретичного аналізу подаються найбільш ефективні технології, що сприяють формуванню цілісного світогляду, активізації пізнавальної діяльності вчителів-словесників. Результати запропонованого дослідження мотивують педагогів до професійного самозростання, сприяють розвитку культурної компетентності, передбачають подальше вивчення процесу формування культури професійного саморозвитку вчителя-філолога засобами інтегрованого навчання з використанням творів мистецтва.
Посилання
Бондаренко, Н. (2019). Культурна компетентність як проблема української лінгводидактики. Київ, Україна. URL: https://lib.iitta.gov.ua/715620/1/BNV_19_DTiP_Konf.pdf
Буянов, П. (2020) Феномен освіти дорослих у сучасних умовах. Психолого-педагогічний супровід фахового зростання особистості в системі неперервної професійної освіти: Бердянський державний педагогічний університет. Бердянськ, Україна.
Гончаренко, С.У. (2011). Український педагогічний енциклопедичний словник. Вид. 2-е, доп., випр. Рівне, Україна: Волинські обереги.
Гузій, Н.В. (2007). Категорія професіоналізму в теорії і практиці підготовки майбутнього педагога (Автореф. дис. д-ра пед. наук.). Київ, Україна: Ін-т вищої освіти АПН України.
Ковальчук, В.А. (2011). Професійний саморозвиток фахівця як педагогічна проблема. Професійний саморозвиток майбутнього фахівця. Житомир, Україна. Вид-во ЖДУ ім. І. Франка.
Кучерявий, О.Г. (2019). Феномен професійно-педагогічної культури: аспект терміносистеми її теорії у цілісному вимірі. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Педагогічні науки, 1, 81–86.
Маланюк, Є.Ф. (1993). Нариси з історії нашої культури. Київ, Україна: Обереги.
Мойсеюк, Н.Є. (2015). Педагогіка: навчальний посібник. URL: https //westudents.com.ua/glavy/49338-32-pedagogchna-gumantarna-kultura.html
Надольний, І.Ф. (2015). Світогляд – ключова проблема пізнання та діяльності людини. Вісник НАДУ при Президентові України, 5, 50–54.
Огнєва, Л.Р. (2008). Перлини українського монументального мистецтва на Донеччині. Івано-Франківськ, Україна: Лілея.
Пєхота, О.М. (2012). Формування технологічної культури сучасного викладача як складової його педагогічної майстерності. Естетика і етика педагогічної дії, 3, 165–180.
Проєкт Закону України «Про освіту дорослих», (2020). URL: https //mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-zakonu-ukrayini-pro-osvitu-doroslih.
Семеног, О.М. (2015). Інтегративні основи розвитку педагогічної майстерності вчителя гуманітарних дисциплін. Київ, Україна.
Сидоренко, В.В. (2013). Педагогічна майстерність учителя української мови і літератури в системі післядипломної освіти : акме-синергетичний аспект : термінологічний словник-довідник. Донецьк, Україна: Витоки.
Скрябина, Н.Ю. (2007). Андрагогические условия профессионально-личностного саморазвития педагога (Автореф. дис. канд. пед. наук.). Ростов-на-Дону, Российская Федерация: ФГОУ ВПО «Южный федеральный университет».
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).