АЛЬТЕРНАТИВНІ СПОСОБИ ОЦІНЮВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ З ЧИТАННЯ СТАРШИХ УЧНІВ В УКРАЇНСЬКИХ ШКОЛАХ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.14.2021.236459Ключові слова:
альтернативне оцінювання, компетентність у читанні, дедуктивні навички, достовірністьАнотація
У статті проаналізовано стан системи оцінювання знань учнів у контексті вивчення іноземних мов. Доведено, що сучасні учні з мовною різноманітністю інтенсивно залучаються до процесу європейської мобільності, співпраці та взаєморозуміння для сприяння навчальному процесу та міжкультурному спілкуванню. У статті подано аналіз Загальноєвропейських рамок, який розкриває загальний опис навчальних програм мови, шляхи оцінювання, освітні ресурси та стратегії навчання у всьому світі. Метою статті є привернення уваги до альтернативних систем оцінювання англомовної компетентності старших школярів із читання. У центрі уваги статті спостерігається Кембриджська система оцінювання як спосіб сприяння вдосконаленню освіти та якісному навчанню за допомогою використання альтернативних методів оцінювання. У статті проаналізовано рівень знань учнів, їх обізнаність щодо стратегій іспиту та готовність взяти участь у Кембриджському оцінюванні, яке є одним із найбільш загальновизнаних способів альтернативного оцінювання.
Посилання
Alderson, J.C. & Banerjee, J. (2001). Language Testing and Assessment (Part I). Language Teaching, 34, 213–236.
Evans, V. & O’ Sullivan, N. (2002). Click On 4. Newbury: Express Publishing.
Gipps, C. & Stobard, G. (2003). Alternative Assessment. In Kellaghan, T. and Stufflebeam, D.L. (Eds.) International Handbook of Educational Evaluation. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers, 549–576.
Mitchell, R.F. (2014). Language teaching research and language pedagogy. ELT Journal, 68(3), 357–360.
Harlen, W. & Deakin Crick, R. (2002). A Systematic Review of the Impact of Summative Assessment and Tests on Students’ Motivation for Learning. In Research Evidence in Education Library. London: EPPI-Centre, Social Science Research Unit, Institute of Education, University of London.
Sukhnenko, О.А. (2018). Alternative methods of assessing written speech in the process of learning English lessons. Young scientist, 6 (58), 56–61.
Perishko, I. (2020). Formative assessment as a key component of successful language learning. Scientific notes of the National University “Ostroh Academy”: Series “Philology”, 9(77), 114 – 117.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).