ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ІЗ БУДІВНИЦТВА В НІМЕЧЧИНІ (НА ПРИКЛАДІ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ БЕРЛІНА)
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.13.2020.223098Ключові слова:
Німеччина, технічний університет, професійна підготовка, фахівець із будівництва.Анотація
У розвідці досліджено особливості підготовки фахівців із будівництва в закладах вищої технічної освіти на прикладі Технічного університету Берліна – одного з найбільших та всесвітньо відомих вишів Німеччини. Визначено, що освітні програми побудовані за модульним принципом; навчальні плани складаються з обов’язкових модулів, модулів за обов’язковим вибором, модулів за вільним вибором; студенти бакалавріату здобувають фахові знання вже на першому році навчання: усі модулі стосуються безпосередньо професійної підготовки; відсутність обов’язкових модулів дає можливість студентам магістратури формувати власну освітню траєкторію відповідно до обраної спеціалізації та індивідуальних пізнавальних потреб; до основних видів навчальних занять належать лекція, практичне заняття, туторій, семінар, колоквіум, практика, екскурсія, інтегроване навчальне заняття; формами підсумкового контролю є усний і письмовий іспити, іспит-портфоліо.
Посилання
Бутовецкая, Э. М. (2003). Тенденции развития технических университетов в России и Германии (организационно-педагогический аспект). (Дис. канд. пед. наук) Казань, Российская Федерация: Казанский государственный технологический университет.
Лукас, В. А. (2015). Германские вузы после Болонской реформы: новое и проверенное старое. Известия вузов. Горный журнал, 6, 113–120.
Турчин, А. І. (2010). Система контролю й оцінювання навчальних досягнень студентів у ВНЗ Німеччини. Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. Сер. Педагогіка, 1, 182–188.
Хмель, В. В. (2012). Образование: сущее и должное. Антропологічні виміри філософських досліджень, 2, 115–124.
Technische Universität Berlin. (2013). Ordnung zur Regelung des allgemeinen Studien- und Prüfungsverfahrens (AllgStuPO). Взято з http://www.planen-bauen-umwelt.tu-berlin.de/fileadmin/f6/Studium_und_Lehre/Satzungen_usw/AllgStuPO_Ambl_mit_Berichtigung_140115.pdf
CHE Ranking. Нochschulranking. Rankingergebnisse Bauingenieurwesen. Взято з https://ranking.zeit.de/che/de/rankingunion/show?esb=8&ab=3&hstyp=1&subfach=104#&left_f1=651&left_f2=23&left_f3=649&left_f4=654&left_f5=679&order=alpha&subfach=104
KMK. (2004). Rahmenvorgaben für die Einführung von Leistungspunktsystemen und die Modularisierung von Studiengängen. Взято з https://www.kmk.org/fileadmin/Dateien/veroeffentlichungen_beschluesse/2000/2000_09_15-Leistungspunktsysteme-Modularisierung.pdf
BLK. (2002). Modularisierung in Hochschulen. Handreichung zur Modularisierung und Einführung von Bachelor- und Master-Studiengängen. Взято з https://edudoc.educa.ch/static/xd/2002/105.pdf
Technische Universität Berlin. (2015). Neufassung der Studien- und Prüfungsordnung für den Bachelorstudiengang Bauingenieurwesen an der Fakultät VI - Planen Bauen Umwelt. Взято з https://www.planen-bauen-umwelt.tu-berlin.de/fileadmin/f6/Studieng_nge/02_StuPOs/BauIng_B_StuPO_150218_inkl._1._u_2._Aend_180827.pdf
Technische Universität Berlin. (2008). Studienordnung für den Bachelorstudiegang Bauingenieurwesen an der Fakultät VI - Planen Bauen Umwelt. Взято з https://www.planen-bauen-umwelt.tu-berlin.de/fileadmin/f6/Studiengaenge/02_StuPOs/BauIng_B_StuPO_081217.pdf
Technische Universität Berlin. Zahlen & Fakten. Взято з https://www.tu.berlin/ueber-die-tu-berlin/profil/tu-berlin-in-zahlen/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).