ВИРІШЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ПРОБЛЕМ УЗГОДЖЕННЯМ ЄДИНОГО ПІДХОДУ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ – МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ – У СПЕЦІАЛЬНИХ МЕДИЧНИХ ГРУПАХ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.13.2020.222951Ключові слова:
фізичне виховання, фізична культура, спеціальні медичні групи, низький рівень здоров’я, активність, рухова активність, підготовча група, спеціальна лікувальна група, спеціальна медична група, міжгрупове об’єднання, критерії оцінки студентів із пониженим здоров’ям, професійно-педагогічна підготовка.Анотація
В статті висвітлено організаційні проблеми узгоджених дій навчально-виховної роботи з фізичного виховання студентів – майбутніх учителів – у спеціальних медичних групах. Розкрито нормативно-правову базу організації груп здоров’я, де основним базовим компонентом є рухова активність як опір різним хворобам. Висвітлено розподіл студентів, їх диференціація за навчально-лікувальними групами, які вбирають у себе: підготовчу групу, спеціальну лікувальну групу (СЛК), спеціальну медичну групу (СМГ) та можливе міжгрупове об’єднання, яке складається з студентів різнорівневих груп. Розглянуто лікарський, педагогічний контроль за студентами в навчальних групах, узгоджено загальне положення комплексного контролю, положення про проходження медичного обстеження та правове оформлення узгоджених адміністративних дій. Уточнені проблеми індивідуалізації на заняттях спеціально лікувальної групи згідно зі специфікою створення програми лікувальної фізичної культури та диференційованим підходом професійно-педагогічної підготовки студентів (майбутніх учителів). Розглянуто педагогічні та лікувальні засоби, структура занять організації навчального процесу в медичних групах, узгоджені критерії оцінки засвоєння студентами лікувальних програм і виставлення атестаційного балу.Посилання
Боднар, І. Р. (2005). Теорія, методика та організація фізичного виховання студентів спеціальної медичної групи. Львів, Україна: Українські технології.
Грибан, Г. П. (2018). Фізичне виховання в здоровому способі життя сучасної студентської молоді. Науковий журнал Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 4, 43–46.
Ляшенко, В., Туманова, В., Маріскіна Т. (2015). Фізичне виховання студентів спеціальної медичної групи. Взято з http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/2170/1/Lyashenko_Tumanova_Marisinska_konf_GI.pdf.
Наказ Міністерства освіти і науки України «Положення про організацію фізичного виховання та масового спорту у вищих навчальних закладах». 2019. Взято з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0249-06.
Мухін, В. М. (2015). Фізична реабілітація. Київ, Україна: Олімпійська література.
Осипов, В. М. (2018). Методика моніторингу фізичного розвитку студентів для оцінки їх готовності здати контрольні норми фізичної підготовленості. Придніпровський спортивний бюлетень, 1, 213–217.
Проніков, О. К. (2012). Методична підготовка майбутніх учителів фізичної культури у вищих навчальних закладах України в 1992-2010 рр. Вісник Національного педагогічного університету імені Тараса Шевченка, 100, 333 –335.
Проніков, О. К. (2014). Теоретичні та методологічні основи підготовки майбутніх учителів фізичної культури у вищих педагогічних закладах ХХ століття. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Тернопіль, Україна: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.
Сущенко, Л. П. (2003). Теоретико-методологічні основи професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах. (Автореф. дис. канд. пед. наук). Київ, Україна: Інститут педагогіки та психології професійної освіти АПН України.
ВООЗ «Українська – Всесвітня організація охорони здоров’я» (2020). Взято з https://www.who.int/countries/ukr/ru/.
Яців, Ю. М., Полатайко, Ю. О., Лапковський, Є. Й., Дума, З. В., Маланюк, Л. Б., Пятничук, Г. О. ... і Хохлова, Л. А. (2012). Особливості фізичного виховання в спеціальних медичних групах: методичні вказівки. Івано-Франківськ, Україна.
Язловецький, В. С. (2004). Фізичне виховання студентів з обмеженими фізичними можливостями. Кіровоград, Україна: РВВ КДПУ імені В. Винниченка.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).