ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ І ФОРМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ

Автор(и)

  • Юлія Короткова

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.13.2020.222838

Ключові слова:

культура мовлення, майбутній юрист, інтерактивні форми і методи, метод проєктів.

Анотація

Статтю присвячено характеристиці інтерактивних методів і форм удосконалення культури мовлення майбутніх юристів під час їх базової підготовки в закладі вищої освіти. До продуктивних форм удосконалення культури мовлення фахівців віднесено заняття-диспути, заняття-дослідження, заняття-дискусії, бінарні заняття, на яких формується комунікативна компетентність студентів, виявляється їх ініціатива, створюється ситуація впевненості, інтелектуальної розкутості, реалізується педагогіка співпраці. Серед методів удосконалення культури мовлення правників чільне місце посідають рольові і ділові ігри, театральні методики, техніка драми, які сприяють не лише вдосконаленню культури мовлення фахівців юридичної галузі, а й розвивають їх фантазію й творчі здібності, сприяють соціалізації особистості, дозволяють реалізовувати контекстний (професійно орієнтований) підхід у підготовці юристів. Особливу увагу приділено методу проєктів, а саме: з’ясовано його роль у вдосконаленні культури мовлення майбутніх правників, виділено стадії виконання проєкту, схарактеризовано особливості його оцінювання.

Посилання

Башкір, О. (2018). Активні й інтерактивні методи навчання у вищій школі. Педагогіка і психологія, 60, 33–44. DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.2539319.

Вербицкий, А. А. (1991). Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: методическое пособие. Москва, Российская Федерация: Высшая школа.

Ляховицкий, М. В. (1981). Методика преподавания иностранного языка: учеб. пособие для филол. ф-тов вузов. Москва, Российская Федерация: Высшая школа.

Мамонова, О. І. (2015). Контекстна модель професійно спрямованої мовної підготовки майбутніх правоохоронців. (Дис. канд пед. наук). Старобільськ, Україна: ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка».

Αγαθαγγελίδου, Μ. (2007). Το παραδοθιακό παιχνίδι στη διδασκαλία της γλώσσας. Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου «Η Ελληνική Γλώσσα ως δεύτερη/ξένη». (Σ. 45–54). Θεσσαλονίκη: Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.

Αντωνοπούλου, Ζ. (2010). Το θεατρικό παιχνίδι στην εκμάθηση του λεξιλογίου της ξένης γλώσσας. Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου “Mαθαίνω πως να μαθαίνω”. Αθήνα: Ελληνικό Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης. Взято з http://www.elliepek.gr/documents/5o_synedrio_eisigiseis/Antonopoulou_Zoi.pdf.

Γκαραβέλας, Κ. (2007). Η συμβολή των παιχνιδιών ρόλων στην επικοινωνιακή ικανότητα των μαθητών μιας ξένης γλώσσας. Взято з http://www.pi-schools.gr/download/publications/epitheorisi/teyxos17/155-169.pdf.

Ζερδέλη, Σ., Σαραφίδου, Τ. (2011). Μεθοδολογικές προσεγγίσεις και προτάσεις πρόσληψης και παραγωγής λεξιλογίου στο γλωσσικό μάθημα με εφαρμογή του κειμενοκεντρικού/επικοινωνιακού μοντέλου και της μεθόδου project σε επιλεγμένα κειμενικά είδη. Β΄ Μέρος. Παιδαγωγικός Λόγος, 1, 85–99.

Κακάτσιου, Χ. (2006). Η διαθεματικότητα στην εκπαίδευση κια η μέθοδος project. Δελτίο Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, 8, 29–32.

Κατσέλης, Γ. (2010). Εκπαιδευτικό Δράμα: θεωρητικό πλαίσιο και δραματικές τέχνες. Взято з http://www.psichogios.gr/datafiles/videos/EkpaideutikoDrama_1.pdf.

Κοντός, Ευσ. (2013). Μέθοδος project: πρακτική εφαρμογή, αντιμετώπιση προβλημάτων. Взято з http://dide.fth.sch.gr/grepr/wp-content/uploads/2013/02/st_kontos.pdf.

Μιχαηλίδου-Ευριπίδου, А. (2006). Ερευνητικές Μελέτες-Projects. Δελτίο Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, 8, 11–12.

Τσαρούχα, B. (2013). H μέθοδος project ως δημιουργικό μοντέλο ∆ιδασκαλιας. Взято з http://dide.fth.sch.gr/grepr/wp-content/uploads/2013/02/axiologisi-project.pdf.

Χασάπης, Α. (2011). Τεχνικές του δράματος και Διδακτική των ζωντανών γλωσσών. Η συμβολή τους στη διαμόρφωση διαπολιτισμικής συνείδησης. Взято з http://www.frl.auth.gr/sites/congres/interventions/gr/xassapis.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-25

Номер

Розділ

Статті