СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ДО САМОСТІЙНОГО ЖИТТЯ В ІНТЕРНАТНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • Tetiana Hryboiedova

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.8(1).2018.153784

Ключові слова:

соціальна адаптація, соціально-педагогічні умови, молодші школярі, соціалізація, самостійне життя, казкотерапія, інтерактивні технології, модернізація.

Анотація

У статті проаналізовано соціально-педагогічні умови соціальної адаптації молодших школярів до самостійного життя в інтернатних закладах. Категорія «соціально-педагогічні умови» визначено на основі аналізу сучасних педагогічних і соціально-педагогічних досліджень як фактор, що зумовлює результативність процесу соціальної адаптації молодших школярів загальноосвітніх шкіл-інтернатів до самостійного життя. Визначено основні характеристики процесу соціальної адаптації і специфіка його проявів в умовах інтернатних закладів. Особливості впровадження соціально-педагогічних умов адаптації учнів молодших класів загальноосвітніх шкіл-інтернатів детерміновані метою формування самодостатньої особистості, здатної до самостійного життя в сучасному інформаційному суспільстві в різноманітних проявах, визначення нею власного життєвого шляху та життєвих перспектив. Особливу увагу приділено обґрунтуванню таких умов, як модернізація педагогічного процесу та використання інтерактивних педагогічних технологій.

Посилання

Безпалько, О. В. (2009). Соціальна педагогіка: схеми, таблиці, коментарі: навч. Посіб. Київ, Україна: Центр учбової літератури.

Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку (2004). Початкова школа, 8, 1–4.

Зинкевич-Евстигнеева, Т. (2003). Проективная диагностика в сказкотерапии. Сакт-Петербург, Россия: Речь

Киселева, М. (2006). Арт-терапия в работе с детьми: руководство для детских психологов, педагогов, врачей и специалистов, работающих с детьми. Сакт-Петербург, Россия: Речь, 160

Сак, Т. (2014) Якщо у вашому класі навчається дитина з особливою поведінкою. Початкова школа, 4, 50–51.

Сухомлинський, В. (1977). Вибрані твори в 5 т. (Т. 3). Київ, Україна: Рад. школа.

Тверезовська, Н. і Філіппова, Л. (2009). Сутність та зміст поняття “педагогічні умови”. Нова педагогічна думка, 3, 90–92.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Hryboiedova, T. (2018). СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ДО САМОСТІЙНОГО ЖИТТЯ В ІНТЕРНАТНИХ ЗАКЛАДАХ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (8 (1), 199–208. https://doi.org/10.31865/2414-9292.8(1).2018.153784

Номер

Розділ

Статті