ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СТРУКТУРИ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.8(1).2018.153780Ключові слова:
соціальна відповідальність, старшокласники, структура, позанавчальна діяльність.Анотація
У статті розкрито структуру соціальної відповідальності учнів старшого шкільного віку. Обґрунтовано необхідність для сучасного українського суспільства формування різнобічно та духовно розвиненої, активної особистості – громадянина, якому притаманні передусім висока свідомість та відповідальність. Схарактеризовано соціальну відповідальність як інтегральну якість, що концентрує усвідомлений особистістю суспільно-значущий обов'язок, виконання нею загальноприйнятих норм, передбачення результатів власної діяльності, а також готовність діяти відповідно до загальних вимог і здатність відповідати за власні вчинки перед самим собою, іншими людьми, державою. У структурі соціальної відповідальності старшокласників виділено емотивний, когнітивний і практичний компоненти. Теоретично обґрунтовано, що важливою умовою розвитку соціальної відповідальності в старшокласників є вдосконалення їхньої практичної діяльності, задоволення в ній основних особистісних потреб у самоствердженні, самовизначенні та самореалізації.
Посилання
Андрєєва, А. Д. (2008). Формування особистості старшокласника. Київ, Україна: Алерта.
Білоусова, В. О. (2015). Теорія і методика гуманізації відносин старшокласників у позаурочній діяльності загальноосвітньої школи. Київ, Україна: Дакор.
Скрипченко, О., Долинська, Л. і Огороднійчук, З. (2013). Загальна психологія. Київ, Україна: Апостиль.
Звєрєва, І. Д., Коваль, Л. Г. і Фролов, П Д. (2015). Діагностика моральної вихованості школярів. Київ, Україна: ІСДО.
Костюк, Г. С. (2004). Навчально-виховний процес і психологічний розвиток особистості. Л. М. Проколієнко (Ред.). Київ, Україна: Дакор.
Левківський, М. В. (2016). Формування відповідального ставлення до життя в школярів. Київ, Україна: Педагогічна думка.
Сохань, Л. В. і Єрмакова, І. Г. (Ред.). (2006). Психологія і педагогіка життєтворчості. Київ, Україна: Диво.
Савчин, М. В. (2014). Психологічні основи розвитку відповідальної поведінки особистості. (Дис. д-ра пед. наук). Київ, Україна: Інститут психології ім. Г. Костюка.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).