ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СТРУКТУРИ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • Serhiy Konoshenko
  • Natalia Konoshenko
  • Yuliia Khudaverdiieva

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.8(1).2018.153780

Ключові слова:

соціальна відповідальність, старшокласники, структура, позанавчальна діяльність.

Анотація

У статті розкрито структуру  соціальної відповідальності учнів старшого шкільного віку. Обґрунтовано необхідність для сучасного українського суспільства формування різнобічно та духовно розвиненої, активної особистості – громадянина, якому притаманні передусім висока свідомість та відповідальність. Схарактеризовано соціальну відповідальність як інтегральну якість, що концентрує усвідомлений особистістю суспільно-значущий обов'язок, виконання нею загальноприйнятих норм, передбачення результатів власної діяльності, а також готовність діяти відповідно до загальних вимог і здатність відповідати за власні вчинки перед самим собою, іншими людьми, державою. У структурі соціальної відповідальності старшокласників виділено емотивний, когнітивний і практичний компоненти. Теоретично обґрунтовано, що важливою умовою розвитку соціальної відповідальності в старшокласників є вдосконалення їхньої практичної діяльності, задоволення в ній основних особистісних потреб у самоствердженні, самовизначенні та самореалізації.

Посилання

Андрєєва, А. Д. (2008). Формування особистості старшокласника. Київ, Україна: Алерта.

Білоусова, В. О. (2015). Теорія і методика гуманізації відносин старшокласників у позаурочній діяльності загальноосвітньої школи. Київ, Україна: Дакор.

Скрипченко, О., Долинська, Л. і Огороднійчук, З. (2013). Загальна психологія. Київ, Україна: Апостиль.

Звєрєва, І. Д., Коваль, Л. Г. і Фролов, П Д. (2015). Діагностика моральної вихованості школярів. Київ, Україна: ІСДО.

Костюк, Г. С. (2004). Навчально-виховний процес і психологічний розвиток особистості. Л. М. Проколієнко (Ред.). Київ, Україна: Дакор.

Левківський, М. В. (2016). Формування відповідального ставлення до життя в школярів. Київ, Україна: Педагогічна думка.

Сохань, Л. В. і Єрмакова, І. Г. (Ред.). (2006). Психологія і педагогіка життєтворчості. Київ, Україна: Диво.

Савчин, М. В. (2014). Психологічні основи розвитку відповідальної поведінки особистості. (Дис. д-ра пед. наук). Київ, Україна: Інститут психології ім. Г. Костюка.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Konoshenko, S., Konoshenko, N., & Khudaverdiieva, Y. (2018). ТЕОРЕТИЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СТРУКТУРИ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (8 (1), 157–169. https://doi.org/10.31865/2414-9292.8(1).2018.153780

Номер

Розділ

Статті