ДИДАКТИЧНА ФУНКЦІЯ ФОРМУВАННЯ АЛГОРИТМІЧНОГО МИСЛЕННЯ

Автор(и)

  • Volodymyr Sariienko

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.8(1).2018.153742

Ключові слова:

алгоритм, алгоритмічне мислення, логіка пізнавального процесу, логічний апарат, навчальний процес, інформаційні технології, розумові операції.

Анотація

У статті зазначено, що алгоритмічне мислення є продуктом розвитку нових інформаційних технологій. З’ясовано, що значна частина процесу алгоритмічного мислення припадає на період шкільного навчання. У зв’язку з цим перед освітою постає проблема дидактичного забезпечення розвитку такого мислення. У статті висвітлено зміст алгоритмічного мислення й умови його формування. Визначено структуру логічного апарату та дидактичні засоби озброєння ним школярів у процесі навчання. Розкрито методичні підходи до формування операційних структур мислення. У цьому питанні зазначено, як один з ключових моментів функціонування алгоритмів, факт, що алгоритм є одним із видів загальних методів діяльності взагалі, а не лише діяльності розумової. Розкрито структуру алгоритмічного процесу та зміст його етапів, що становить основу керування процесом формування алгоритмічного мислення в школярів.

Посилання

Воробей, О. О. (2014). Викладання основ алгоритмізації у 5 класі. Комп’ютер у школі та сім’ї, 2, 7–10.

Гальперин, П. Я. (1959). Развитие исследований по формированию умственных действий. Москва, Россия: Психология.

Ланда, Л. Н. (1966). Алгоритмизация в обучении. Москва, Россия: Просвещение.

Ланда, Л. Н. (1965). Алгоритмы и программное обучение. Некоторые вопросы теории и методики программирования. Москва, Россия.

Махмутов, М. И. (1975). Проблемное обучение. Москва, Россия: Педагогика.

Пасічник, О. В. (2014). Розвиток алгоритмічного мислення на уроках інформатики. Комп’ютер у школі та сім’ї, 7, 13–18.

Рибалко, О. О. (2014). Алгоритми та математика у початковій школі. Комп’ютер у школі та сім’ї, 3, 26–30.

Талызина, И. Ф. (1989). Управление процессом усвоения знаний. Москва, Россия: Просвещение.

Тесленко, І. Ф. (Ред.). (1987). Формування комп’ютерної грамотності учнів. Київ, Україна: Рад. школа.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-26

Як цитувати

Sariienko, V. (2018). ДИДАКТИЧНА ФУНКЦІЯ ФОРМУВАННЯ АЛГОРИТМІЧНОГО МИСЛЕННЯ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, (8 (1), 91–99. https://doi.org/10.31865/2414-9292.8(1).2018.153742

Номер

Розділ

Статті