КЛЮЧОВІ РЕЗУЛЬТАТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ У ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.8(1).2018.153733Ключові слова:
професійна підготовка, професійна компетентність, професійна готовність, професійна культура, учитель початкової школи.Анотація
У статті обговорюються питання вдосконалення системи професійної підготовки вчителя початкової школи на сучасному етапі її розвитку відповідно до вимог нових нормативних документів. Автор зазначає, що для цього слід орієнтуватися в ключових результатах процесу професійної освіти – в особистісних утвореннях, яких набуває майбутній фахівець початкової освіти в умовах вишівського навчання: професійна компетентність, професійна готовність, професійна культура. На основі дослідження результатів наявних наукових праць щодо сутності цих понять у проблемному полі фахової підготовки майбутнього вчителя початкової школи автор подає власні їхні дефініції та обґрунтовує логічний взаємозв’язок у формуванні вказаних особистісних феноменів майбутнього вчителя початкової школи в процесі фахової підготовки в закладі вищої освіти.Посилання
Бігич, О. Б. (2005). Теоретичні основи формування методичної компетенції майбутнього вчителя іноземної мови початкової школи. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Київ, Україна.
Будник, О. Б. (2015). Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до соціально-педагогічної діяльності. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Житомир, Україна.
Бужина, І. В. (2005). Теорія і практика підготовки майбутніх учителів до формування гуманістичних відносин молодших школярів. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Київ, Україна.
Гавриш, І. В. (2006). Теоретико-методологічні основи формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Луганськ, Україна.
Гуменникова, Т. Р. (2011). Теоретико-методичні засади підготовки майбутнього педагога до особистісно орієнтованого виховання молодших школярів в умовах ступеневої освіти. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Одеса, Україна.
Гуревич, Р. С. (2014). Компетентнісний підхід у професійно-педагогічній освіті. Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації: Методол. семінар Нац. акад. пед. наук України. (Ч.2, с. 137–143). Київ, Україна: Ін-т обдарованої дитини НАПН України.
Дубасенюк, О. А. (2010). Компетентнісний підхід у професійній підготовці вчителя. Формування естетичної компетентності особистості засобами народознавства. (С.10–16). Житомир, Україна: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка.
Желанова, В. В. (2014). Теорія і технологія контекстного навчання майбутніх учителів початкових класів. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Луганськ, Україна.
Коваль, Л. В. (2012). Професійна підготовка майбутніх учителів у контексті розвитку початкової освіти. Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ.
Коломієць, А. М. (2008). Теоретичні та методичні основи формування інформаційної культури майбутнього вчителя початкових класів. (Дис. д-ра пед. наук). Вінниця, Україна.
Митник, О. (2009). Розвиток професійної компетентності сучасного вчителя: реалії і перспективи. Початкова школа, 11 (485), 35–37.
Оліяр, М. П. (2016). Теоретико-методичні засади формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Одеса, Україна.
Пальшкова, І. О. (2009) Формування професійно-педагогічної культури майбутнього вчителя початкової школи: практико-орієнтований підхід. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Одеса, Україна.
Петухова, Л. Є. (2009). Теоретико-методичні засади формування інформатичних компетентностей майбутніх учителів початкових класів. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Херсон, Україна.
Семеног, О. М. (2005). Система професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури (в умовах педагогічного університету). (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Київ, Україна.
Скворцова, С. О. і Гаєвець, Я. С. (2013). Підготовка майбутніх учителів початкових класів до навчання молодших школярів розв’язувати сюжетні математичні задачі. Харків, Україна: «Ранок-НТ».
Стрілець, С. І. (2013). Теоретико-методичні засади підготовки вчителів початкової школи засобами інноваційних технологій. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Київ, Україна.
Онопрієнко, О. В. (Укл.). (2012). Формування ключових і предметних компетентностей молодших школярів у навчальному процесі: дидактико-методичні аспекти: дайджест. Донецьк, Україна: Каштан.
Хомич, Л. О. (1999). Система психолого-педагогічної підготовки вчителя початкових класів. (Автореф. дис. д-ра пед. наук). Київ, Україна.
Ярошинська, О. О. (2015). Теоретичні і методичні засади проектування освітнього середовища професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи. (Дис. д-ра пед. наук). Умань, Україна.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).