ТЕХНОЛОГІЯ ДЕБАТІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ВИЩОЮ ОСВІТОЮ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334077Ключові слова:
професійна підготовка, дебати, вища освіта, компетентностіАнотація
Підготовка висококваліфікованих фахівців вимагає застосування різноманітних методик, підходів, педагогічних рішень з метою передачі не тільки теоретичного масиву знань, але й розвитку творчого мислення, опанування соціально-комунікативними компетентностями. Сучасний світ характеризується динамічними змінами, що висуває до фахівця такі вимоги, які допомагають йому швидко орієнтуватися у швидкоплинному середовищі, встановлювати контакти з різними групами людей, оперативно приймати рішення та наполегливо досягати поставлених цілей.
Отже, актуальним питанням є орієнтація освіти не лише на трансляцію необхідних для виконання вузькопрофесійних завдань знань, а й залучення дієвих механізмів у систему розвитку навичок, що сприятимуть ефективному реагуванню на несподівані виклики. Одним із таких механізмів є дебати – унікальний інструмент розвитку критичного мислення, аргументованої риторики та стратегічного мислення. На жаль, на даний момент в освітньому процесі закладів вищої освіти дебати не часто знаходять своє актуальне місце в системі професійної підготовки фахівців, саме тому на нашу думку, дана проблема не викликає сумніву у детальному вивченні та потребує ширшого висвітлення.
Посилання
Бакаленко, І., Курилова, Ю. (2024). Дебати як інноваційна педагогічна технологія в системі підготовки вчителів української мови й літератури. Український педагогічний журнал, № 4, 163–180. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-4-163-180
Бобришев, І., Богаченко, П., Кожемякін, К., Лев, А., Савосько, С. (2013). Твій помічник у дебатному клубі: методичний посібник. Україна: ВМГО «ФДУ».
Квіт, С. (2015) Потрібні зміни: зміст і завдання освітніх реформ. www.pravda.com.ua/ua/articles/2015/01/27/7056516
Павленко, О. (2021). Діалог, переговори та дебати: посібник для вчителя. Київ: Симоненко О. І.
Публічні дебати та ведення переговорів (2024). Каталог вибіркових навчальних дисциплін. Державний університет «Житомирська політехніка». https://ztu.edu.ua/site/catalog?id=1383
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).