ІНТЕГРАЦІЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ
DOI:
https://doi.org/10.31865/2414-9292.23.2025.334012Ключові слова:
інтеграція, штучний інтелект, освітній процес, професійні компетентності, майбутні економісти, менеджери, обліковці, фінансисти, маркетологи, персоналізація, аналітичні інструментиАнотація
У статті розглянуто питання інтеграції штучного інтелекту в освітній процес підготовки майбутніх економістів. Зазначено, що в умовах швидкого розвитку цифрових технологій та зростаючої потреби на ринку праці в спеціалістах, які володіють навичками роботи з великими даними, інтеграція ШІ в освітній процес є важливим кроком. Аналізуються можливості використання технологій ШІ для створення персоналізованих навчальних програм, що сприяють підвищенню якості навчання та адаптації до індивідуальних потреб студентів. Зокрема, досліджено вплив ШІ на ефективне засвоєння складних економічних концепцій та розвиток практичних навичок через застосування аналітичних інструментів для вирішення реальних завдань. Окрім того, у статті аналізується автоматизація навчальних процесів, що дозволяє викладачам більше уваги приділяти індивідуальному підходу до студентів. Висвітлюються можливості, які відкриваються для студентів завдяки використанню сучасних технологій у освітньому процесі. Особливу увагу приділено розвитку навичок самостійної роботи, критичного мислення та роботи з великими даними, що є необхідними для майбутніх економістів. Розглянуто використання чат-ботів та віртуальних помічників для підтримки освітнього процесу та автоматизації базової допомоги студентам. Акцентовано увагу на викликах, що супроводжуються використанням штучного інтелекту в освітньому процесі, як от: забезпечення академічної доброчесності, конфіденційності даних студентів та необхідність адаптації педагогів до нових технологій. Надано рекомендації щодо впровадження ШІ в освітній процес для підвищення якості підготовки майбутніх фахівців у галузі економіки.
Посилання
Белінська, Я. В. (2024). Можливості використання штучного інтелекту у вищій освіті. Штучний інтелект у вищій освіті: ризики та перспективи інтеграції: матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації, 1 липня – 11 серпня 2024 року. Львів – Торунь : Liha-Pres, 20–22.
Візнюк, І. М., Буглай, Н. М., Куцак, Л. В., Поліщук, А. С., & Киливник, В. В. (2021). Використання штучного інтелекту в освіті. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 59, 14–22.
Лубкович, Н. З., Дудун, Ю. Ю. (2023). Особливості використання технологій штучного інтелекту в освітньому процесі. Актуальні задачі сучасних технологій: матеріали ⅩⅡ Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених та студентів, 344–345.
Примаченко, І. (2023). Штучний інтелект в освіті: можливості, виклики та перші кроки великої адаптації. https://life.pravda.com.ua/columns/2023/08/4/255650/
Собченко, Т. (2024). Штучний інтелект в освітньому процесі: можливості та ризики. Цифрова трансформація освіти та науки : матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ. конф., м. Харків, 14–15 берез. 2024 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; редкол.: Ю. Д. Бойчук (голов. ред.) та ін. Харків, 46–49.
Толочко, С. В., Бордюг, Н. С., & Міронець, Л. П. (2023). Академічна доброчесність та штучний інтелект в освітній і науковій діяльності. Інноваційна педагогіка, 2(62), 25–32.
Штучний інтелект в освіті. (2023). https://mon.gov.ua/news/shtuchniy-intelekt-v-osviti-dlya-osvityan-dostupniy-noviy-kurs-pidvishchennya-kvalifikatsii
The Global Risks Report. (2024). https://www3.weforum.org/docs/WEF_The_Global_Risks_Report_2024.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).