ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ ЯК ЗАСОБУ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ЛЮДЕЙ ТРЕТЬОГО ПОКОЛІННЯ

Автор(и)

  • Ольга Бакай

DOI:

https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.260022

Ключові слова:

соціалізація, соціальна педагогіка, соціальна робота, художня література

Анотація

У статті дана характеристика соціалізуючої функції художньої літератури; визначено і обґрунтовано місце художньої літератури в педагогічній системі; обґрунтовано поєднання соціальної педагогіки і соціальної роботи із потенціалом художньої літератури у мистецтві соціальної підтримки людини третього покоління. Зазначається, що третій вік має свої специфічні особливості розвитку, що сформувалися під впливом різноманітних об’єктивних і суб’єктивних чинників. Автором були узагальнені дослідження з філософії, соціології, педагогіки та соціальної педагогіки і визначено, що саме художня література є тим потужним засобом впливу на представників третього покоління, зокрема на процес соціалізації, підтримки осіб похилого віку. Аналіз теорії і практики соціалізації людей третього покоління дозволив автору окреслити суперечності між педагогічним потенціалом творів художньої літератури та недостатнім її використанням у процесі соціалізації людей похилого віку.

Посилання

Безпалько, О. В. (2009). Соціальна педагогіка: схеми, таблиці, коментарі: навч. посіб. Київ, Україна: Центр навчальної літератури.

Біличенко, О. Л. (2012). Соціальне функціонування масової літератури в загальній системі текстів. Вісник Книжкової палати. 11. 45–49.

Біличенко , О. Л. (2012). Місце художньої літератури в системі соціально-комунікаційної культури суспільства. Світ соціальних комунікацій. К. : КиМУ, ДонМУ, 8. 1–13.

Ліфарєва, Н. В. (2013). Вторинна соціалізація людей похилого віку як соціально-педагогічна проблема. Вісник Дніпропетровського університету ім. Альфреда Нобеля. Серія 6. Педагогіка і психологія. 2. 28 – 34.

Семашко, О. М. (2003). Соціологія мистецтва. Київ, Україна: ДАКККіМ.

Харченко С. Я. (Ред.). (2016). Теоретико-методичні проблеми соціальної педагогіки та соціальної роботи. Слов’янськ, Україна : Вид-во Б. І. Маторіна.

Шевченко Г. П. (Ред). (2013). Духовно-культурні цінності виховання Людини: монографія. Луганськ, Україна: НОУЛІДЖ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-26

Як цитувати

Бакай, О. (2022). ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ ЯК ЗАСОБУ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ЛЮДЕЙ ТРЕТЬОГО ПОКОЛІННЯ. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 2(17), 185–193. https://doi.org/10.31865/2414-9292.17.2022.260022

Номер

Розділ

Статті